INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN EDUCATION ( ICONTE 2010) |, Antalya, Turkey, 11 - 13 November 2010, pp.141
Bilim, teknik ve
sanatın öğretildiği, öğrenildiği ve üretildiği yükseköğretimde en önemli
konulardan biri öğretim ve araştırma arasındaki bağdır. Bu bağ “lisansüstü
eğitim- öğretim-araştırma” üçlüsünün güç kaynağıdır ve bu üçlüdeki süreçlerin
devamlılığını sağlamaktadır. Türkiye yükseköğretim kurumlarında üretilen bilim,
teknik ve sanat ve bu alanların eğitimdeki başarısı ile bunları sağlayan
elemanların sayı ve nitelikleri, üniversitelerin saygınlıkları ve
gelişmişlikleri için önemli birer ölçüttür. O halde, lisansüstü programların
oluşum ölçütleri, bu saygınlığın ve gelişmişliğin sağlanmasındaki ilk ve belki
de en önemli aşama olarak görülmelidir. Bu çalışmada, “lisansüstü eğitimi nedir, nasıl olmalıdır, bu programların oluşum ve
kalite ölçütleri nelerdir” gibi sorulara bilimsel yanıtlar aranmakta ve bu
arayış içinde kavramsal düzeyde tartışmalı olan noktalara işaret edilmektedir. Öngörülen
yanıtlar ışığında YÖK’ün yüksek lisans
ve doktora programı açma ölçütleri tartışılarak nasıl geliştirilebilecekleri
yönünde yenilikçi görüşler paylaşılmaktadır.
Anahtar sözcükler: Lisansüstü eğitim,
yükseköğretimde lisansüstü eğitim programı açma ölçütleri