Expert Opinions on the Method of Piece-Based Harmony Teaching


Creative Commons License

Kalkandelen N., Albuz A.

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, vol.14, no.3, pp.674-687, 2025 (Peer-Reviewed Journal)

Abstract

Harmony education is widely considered to be a fundamental aspect of music education. It aims to enablestudents to understand and analyze the intricacies of sound relationships and interpret them through practicalapplication. The overarching goals of harmony education include developing a sense of polyphony, analyzingmusical works, and assimilating them effectively. In music education departments, harmony education istypically conducted through classical four-voice chorale, soprano, or bass. While this approach shares somesimilarities with the materials and methods used in composition departments, the differences in environmentalfactors such as the number of courses, objectives, and outcomes make it challenging to apply similar practicesin practice. Therefore, this study aims to determine the perspectives of experts and make inferences about the"Piece Based Harmony Teaching Method". This approach is being developed as an alternative or supportiveapproach to the current classical methods used in harmony education in music education departments offaculties of education. The study group of the research consists of 20 academicians who are experts in their fieldsand working in music education departments of education faculties of different universities in Turkey. Overall,based on expert evaluations, it is recommended that traditional methods used in harmony education would bemore effective if piano pieces were included to supplement the teaching process.

Armoni eğitimi; öğrencilerin birlikte tınlayan seslerin birbirleriyle olan ilişkilerini anlamalarını, çözümlemelerinive yeri geldiğinde eserler üzerinde pratiğe dökerek yorumlamalarını sağlayabilmeyi amaçlayan, müzik eğitimininönemli yapı taşlarından biridir. Çokseslilik duygusunu geliştirmek, eser analizi yapabilmek, eserleri iyiözümseyebilmek gibi önemli becerilerin geliştirilmesi ise armoni eğitiminin genel hedefleridir. Müzik eğitimibölümlerinde armoni eğitimi; klasik dört sesli koral şeklinde, soprano veya bass üzerinden uygulanan çalışmalarolarak gerçekleştirilmektedir. Öğrenme sürecinde izlenen bu yol kısmen kompozisyon bölümlerindekiyaklaşımlar ve materyallerle aynıdır. Ancak ders sayısı, hedef ve kazanımlar gibi bölümler arası çevreselfaktörlerdeki farklılıklar, metodolojik olarak benzer uygulamaların gerçekleştirilmesini teoride mümkün,uygulamada ise imkânsız hale getirmektedir. Buradan yola çıkarak bu çalışmada; eğitim fakülteleri müzik eğitimianabilim dallarında uygulanmakta olan armoni eğitiminde, aktif olarak kullanılan klasik yöntemlere alternatifveya destekleyici bir yaklaşım olarak geliştirilmesi planlanan “Eser Kaynaklı Armoni Öğretim Yöntemi”ne yönelikuzmanların bakış açılarının tespit edilmesi ve çıkarımlarda bulunulması amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışmagrubunu; Türkiye sınırları içindeki farklı üniversitelerin eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dallarındagörev yapmakta olan, alanında uzman 20 akademisyen oluşturmaktadır. Uzman görüşleri genel anlamdadeğerlendirildiğinde; armoni eğitimi içinde kullanılan geleneksel yöntemlerin, piyano eserlerinden yardımalınarak gerçekleştirilmesiyle daha yararlı olacağı görüşünün genel olarak ağır bastığı sonucuna ulaşılmıştır.