2.Etik Kongresi, Ankara, Türkiye, 5 - 06 Şubat 2021, ss.97
Birçok meslek dalında hangi davranışların doğru hangi davranışların yanlış olduğunu belirleyen,
ilgili meslek grubuna ait bazı etik ilkeleri meydana getiren ve mesleği yerine getiren kişilerin bu etik
ilkelere uymasını gerektiren, o mesleğe ait standartları belirleyen kurallar mesleki etik olarak
tanımlanmaktadır. Bu çalışmada öğretmenlerin meslek hayatları boyunca kendilerini rahatsız eden,
kişisel olarak yaşadıkları ya da karşı karşıya kaldıkları etik ikilem durumları incelenmiştir. Çalışmada
nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu amaçla farklı branştan öğretmenlerle yarı yapılandırılmış
görüşmeler yapılmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve etik ikilem
durumlarının belirlenebileceği bireysel görüşme soruları öğretmenlere uygulanmıştır. Verilerin
analizinde “içerik analizi” tekniği kullanılmıştır. Elde edilen bulgular öğretmenlerin daha ağırlıklı
olarak öğretmen-öğrenci ya da öğretmen –meslektaş (müdür/ öğretmen) ilişkilerinde etik ikilem
durumları ile karşılaşıldığını göstermektedir.