Bu çalışmanın amacı, Kazakistanlı ve Türk öğretmen adaylarının İngilizce öğrenme konusundaki inançlarını ve inançları arasında eğitim ve yetişme durumu açısından kültürel bir fark olup olmadığını araştırmaktır. Dil Öğrenmeye ilişkin İnançlar Envanteri, Kazakistan ve Türkiye’deki üniversitelerde İngiliz Dili Eğitimi programlarına kayıtlı 239 öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Bu envanter, yetenek, dil öğreniminin doğası, öğrenme ve iletişim stratejileri ve motivasyon konularını içermektedir. Kazakistanlı ve Türkiyeli öğretmen adayları arasındaki inançlarındaki genel fark Man Whitney-U testi kullanılarak incelenmiş olup, öğretmen adaylarının inançları arasında anlamlı bir farklılık göstermiştir. Örneğin, öğretmen adayları dil öğrenme zorluğu, motivasyon ve beklentiler konusunda benzer inançlara sahip olmuştur. Ancak dil yetenekleri, dil öğreniminin doğası, öğrenim ve iletişim stratejileri ile ilgili inançları bakımından farklı sonuçlar göstermiştir. Bu bulgular ışığında, ulusal köken/etnik yapının öğretmen adaylarının dil öğrenme konusundaki inançlarını etkilediği söylenebilir.
Th purpose of this study was to explore Kazakhstani and Turkish studentteachers’ beliefs about English language learning, and whether there areany diffrences between their beliefs in terms of cultural background. ThBeliefs about Language Learning Inventory (BALLI) was conducted with 239student teachers enrolled in ELT programs at the universities in Kazakhstanand Turkey. Ths inventory included items on aptitude, nature of languagelearning, learning and communication strategies, and motivation. Thoverall diffrence between the beliefs of Kazakhstani and Turkish studentteachers was investigated by running a Man Whitney-U test, which showeda signifiant and meaningful diffrence between Kazakhstani and Turkishstudent teachers’ beliefs. It was found that student teachers had shared similarbeliefs about language learning, and motivations and expectations. However,they had diffrent beliefs in terms of beliefs toward language aptitude, natureof language learning and learning and communication strategies. In lightof these fidings, it might be said that national origin/ethnicity does affctstudent teachers’ beliefs about language learning.