Değerler Eğitiminde Öğretim Yöntem Tekniklerinin Kullanılması ve Öğretmenin Rolü


Aslan G.

Cumhuriyet 12th Internatıonal Conference on Social Sciences, Afyonkarahisar, Türkiye, 30 - 31 Ağustos 2024, ss.81-87

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Afyonkarahisar
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.81-87
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Değerler soyut ifadeleri temsil etmektedir. Dolayısıyla soyut ifadelerin öğretiminde dersin hedefindeki öğrencilerin gelişim özellikleri de dikkate alınarak etkili öğretim yöntem tekniklerin kullanılması önem arz etmektedir. Özellikle somut işlemler dönemindeki öğrencilerin soyut ifadeleri anlayabilmesi ve özümseyebilmesi için soyut ifadelerin mümkünse somutlaştırılarak anlatılması, mümkün değilse de ilgili soyut ifadenin ne anlama geldiğini doğru bir şekilde idrak edebilmesi için etkili öğretim yöntem ve tekniklerin kullanılması gereklidir. Ayrıca bu yöntem ve teknikleri kullanacak olan donanımlı öğretmenlere de ihtiyaç duyulmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın konusu değerler eğitiminde öğretim yöntem tekniklerin kullanılması ve öğretmenin rolünü incelemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada ilgili literatür taraması gerçekleştirilmiştir. Araştırma değerler eğitiminde öğretim yöntem ve tekniklerin önemini ortaya koymaktadır. Bu durum araştırmanın önemini artırmıştır. Araştırma bulgularına göre değerler eğitiminde yöntem ve tekniklerin kullanılmasında öğretmenin rolünün büyük olduğu da bulunmuştur. Buna göre yöntem ve teknikleri uygulayan öğretmenin donanımına bağlı olarak farklı sonuçların elde edileceğini söylemek mümkündür.