Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar


Creative Commons License

Karamert Ö., Demirkan Ö.

Öğretim Teknolojisi, Özden Demirkan,Haluk Ünsal, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.55-78, 2024

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Diğer
  • Basım Tarihi: 2024
  • Yayınevi: Nobel Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.55-78
  • Editörler: Özden Demirkan,Haluk Ünsal, Editör
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öğrenme kuramları, insanlığın edindiği deneyim ve bilgi birikimi doğrultusunda öğrenme ortamlarını şekillendirmeyi amaçlayan düşünce mekanizmaları olarak betimlenmektedir (Gedik, 2019). Zihnin nasıl öğrendiğine yönelik savlar üretmeyi hedefleyen öğrenme kuramları, 20. yüzyıldan itibaren popülerlik kazanmıştır ve günümüzde de gelişmeye devam etmektedir (Schunk, 2012). Bu doğrultuda öğrenme kuramlarının temel amacı öğrenmeye zemin hazırlayacak felsefik bir şablon sunmaktır (Kılıç-Çakmak vd., 2017). Öğretim teknolojilerinin amacına uygun olarak daha verimli olabilmesi, tasarım sürecinin öğrenme kuramları esaslarına dayandırılması ile mümkün olabileceği düşünülmektedir (Şendağ, 2020). Bu bağlamda, öğretim teknolojilerinin tasarım ve uygulama aşamalarında öğrenme kuramlarının gözetilmesi gereken olgular olduğu açıkça görülmektedir.