Carl Czerny nin Opus 299 19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi


Creative Commons License

Jelen B.

Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.27, no.2, pp.241-258, 2007 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 27 Issue: 2
  • Publication Date: 2007
  • Journal Name: Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.241-258
  • Gazi University Affiliated: No

Abstract

ÖZET

Etütler müzik edebiyatında rastlanan bütün güçlükleri, sistemli bir şekilde işleyen ve

bunları bir bütün içinde elde edilmesini sağlayan, genellikle bir motif veya figür üzerine

yazılmış müzik yapıtlarıdır. Bu makalede, ülkemizde Eğitim Fakülteleri Müzik

Öğretmenliği Anabilim Dallarında yürütülen piyano derslerinde yaygın olarak

kullanılan Carl Czerny’nin Opus 299 piyano metodundan, 19 numaralı Fa majör arpej

etüdü analiz edilmiştir. Öğrencilerin bu etüdü kısa sürede öğrenmelerini mümkün

kılmak ve bununla birlikte yazılan alıştırmaların öğrencilerin diğer arpej etütlerini

çalışmalarına örnek oluşturulmasını sağlamak, araştırmanın amacını oluşturmaktadır.

Etüdün analiz çalışmasında ilk adım olarak etüdün motif bazında incelenmesine karar

verilmiş, ikinci adım olarak motiflerde kapsanan teknik güçlükler saptanmış, üçüncü

adımda ise güçlüklerin giderilmesine yönelik teknik çalışmalar hazırlanmıştır. Yazılan

teknik çalışmalarla, etüdün güçlüklerinin öğrenciler tarafından daha kolay şekilde

aşılacağı sonucuna varılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Piyano eğitimi, etüt, Czerny, analiz