Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.27, no.2, pp.241-258, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
ÖZET
Etütler müzik edebiyatında rastlanan bütün güçlükleri, sistemli bir şekilde işleyen ve
bunları bir bütün içinde elde edilmesini sağlayan, genellikle bir motif veya figür üzerine
yazılmış müzik yapıtlarıdır. Bu makalede, ülkemizde Eğitim Fakülteleri Müzik
Öğretmenliği Anabilim Dallarında yürütülen piyano derslerinde yaygın olarak
kullanılan Carl Czerny’nin Opus 299 piyano metodundan, 19 numaralı Fa majör arpej
etüdü analiz edilmiştir. Öğrencilerin bu etüdü kısa sürede öğrenmelerini mümkün
kılmak ve bununla birlikte yazılan alıştırmaların öğrencilerin diğer arpej etütlerini
çalışmalarına örnek oluşturulmasını sağlamak, araştırmanın amacını oluşturmaktadır.
Etüdün analiz çalışmasında ilk adım olarak etüdün motif bazında incelenmesine karar
verilmiş, ikinci adım olarak motiflerde kapsanan teknik güçlükler saptanmış, üçüncü
adımda ise güçlüklerin giderilmesine yönelik teknik çalışmalar hazırlanmıştır. Yazılan
teknik çalışmalarla, etüdün güçlüklerinin öğrenciler tarafından daha kolay şekilde
aşılacağı sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Piyano eğitimi, etüt, Czerny, analiz