Keman Eğitiminde Colourstrings Yöntemi


Creative Commons License

Tanınmış G. E.

İdil Sanat ve Dil Dergisi , cilt.10, sa.85, ss.1343-1351, 2021 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 10 Sayı: 85
  • Basım Tarihi: 2021
  • Doi Numarası: 10.7816/idil-10-85-06
  • Dergi Adı: İdil Sanat ve Dil Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Linguistic Bibliography, MLA - Modern Language Association Database, Directory of Open Access Journals
  • Sayfa Sayıları: ss.1343-1351
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Colourstrings Yöntemi, Kodaly sistemi ilkelerinden hareketle çocuğa müziği ve kemanı tanıtmanın görsel ve işitsel yollarını geliştirmeye çalışan bir öğretim materyali olarak ortaya çıkmıştır. Macaristan doğumlu keman pedagogu Prof. Geza Szilvay (d. 1943) tarafından Finlandiya'da oluşturulan çalgısal bir yöntemdir. Yöntem, çocuğu bilişsel, duyuşsal ve devinişsel davranışlarıyla bir bütün olarak eğitmeyi ve eleştirel düşünme ile yaratıcılık becerilerini geliştirilmeyi amaçlayan, çocuk merkezli bir keman yaklaşımıdır. Bu araştırmada uluslararası ilgi uyandıran, dünyada hızla yaygınlaşan ve diğer yaylı çalgılara da uyarlanan Colourstring Yöntemini tanıtmak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Geza Szilvay ve Colourstring yönteminin temel ilkeleri incelenmiştir. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada, verilere ulaşmak için çoklu veri toplama (örneğin, gözlemler, röportajlar, görsel-işitsel materyaller, belgeler ve raporlar) yoluyla literatür taranmıştır. Keman eğitimi yöntemleri ile ilgili literatür incelendiğinde Colourstring Metoduna ilişkin yapılan Türkçe çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu araştırma, alana katkı sağlaması ve bu konuda araştırma yapacak araştırmacılara rehber olması bakımından önemli bulunmaktadır. Müzik eğitimcilerinin ve müzik öğretmeni adaylarının bu yöntem hakkında bilgi sahibi olmalarının, araştırmacıların bu yöntem hakkında yeni araştırma yapmalarının alana katkı sağlayacağı ve yapılacak yeni çalışmaların faydalı olacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Colourstrings yöntemi, geza szilvay, keman eğitimi

The Colourstrings Method emerged as a teaching material to develop visual and auditory ways of introducing music and violin to the child, based on the principles of Kodaly’s system. It is an instrumental method created in Finland by the Hungarian-born violin pedagogue, Professor Geza Szilvay (b. 1943). The method is a child-centered violin approach that aims to educate the child as a whole with their cognitive, affective and psychomotor behaviors and to develop their critical thinking skills and creativity. This study was aimed at describing the Colourstring Method, which has aroused international attention, has become widespread in the world and has been adapted to other string instruments. To this end, the basic principles of Geza Szilvay and the Colourstring method were examined. The study was carried out with qualitative research method, and literature review was done by using multiple data collection means, such as observations, interviews, audio-visual materials, documents and reports. The existing literature on violin education methods provides no Turkish studies on the Colourstrings Method. Therefore, the present study is deemed important for enriching the literature and guiding future researchers regarding this particular issue. It is expected that increased knowledge of music educators and prospective music teachers about this method and researchers’ new insight into the method will contribute to the field and future studies will be beneficial. Keywords: Colourstring method, geza szilvay, violin education