Eğitim Fakültesi Öğrencilerin Film Tercihleri ve Filmlerin Tercih Edilme Nedenleri


Creative Commons License

Önder Çelikkanlı N., Tüysüz A.

International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı farklı anabilim dallarına kayıtlı eğitim fakültesi öğrencilerinin izlemeyi tercih ettikleri filmleri

ve bu filmlerin tercih edilme nedenlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda 2022-2023 eğitim öğretim yılı

bahar döneminde bir devlet üniversitesinin genel kültür seçmeli derslerinden biri kapsamında 67 eğitim fakültesi

öğrencisinden yazılı veri toplanmıştır. Öğrenciler önce kendi seçtikleri bir filmi izlemiş, ardından filmi seçme

nedenlerini yazılı olarak ifade etmişlerdir. Veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Verilere ait kategoriler

oluşturulurken öğretmenlik mesleği genel yeterlilik alanları (MEB, 2017) dikkate alınmıştır. Çalışmada 43 farklı film

ismi ortaya çıkmıştır. Bunlardan 11 tanesi birden fazla kişi tarafından izlenmiştir. Ölü Ozanlar Derneği/Dead Poets

Society (%9,0), İki Dil Bir Davul (%7,5) ve Umudunu Kaybetme/The Pursuit of Happyness (%6,0) filmleri en çok

izlenen filmler arasındadır. Öğrencilerin %61’i eğitim konulu bir filmi izlemeyi tercih etmiştir. Öğrencilerin eğitim

konulu filmleri seçme nedenlerinin başında filmlerin öğretmen adaylarının mesleki bilgi (%57), tutum ve değerler

(%18) ile mesleki beceri (%12) yeterlilik alanlarıyla ilgilidir. Öğrencilerin eğitim konusu dışında bir filmi seçme

nedenlerin başında ise filmlerin gerçek bir hikâyeyi anlatması, bilgilendirici, ilham verici oluşu ve ilgi çekici konuları

ele alması gelmektedir. Okul dışı öğretim araçlarından