International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023
Bu çalışmanın amacı farklı anabilim dallarına kayıtlı eğitim fakültesi öğrencilerinin izlemeyi tercih ettikleri filmleri
ve bu filmlerin tercih edilme nedenlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda 2022-2023 eğitim öğretim yılı
bahar döneminde bir devlet üniversitesinin genel kültür seçmeli derslerinden biri kapsamında 67 eğitim fakültesi
öğrencisinden yazılı veri toplanmıştır. Öğrenciler önce kendi seçtikleri bir filmi izlemiş, ardından filmi seçme
nedenlerini yazılı olarak ifade etmişlerdir. Veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Verilere ait kategoriler
oluşturulurken öğretmenlik mesleği genel yeterlilik alanları (MEB, 2017) dikkate alınmıştır. Çalışmada 43 farklı film
ismi ortaya çıkmıştır. Bunlardan 11 tanesi birden fazla kişi tarafından izlenmiştir. Ölü Ozanlar Derneği/Dead Poets
Society (%9,0), İki Dil Bir Davul (%7,5) ve Umudunu Kaybetme/The Pursuit of Happyness (%6,0) filmleri en çok
izlenen filmler arasındadır. Öğrencilerin %61’i eğitim konulu bir filmi izlemeyi tercih etmiştir. Öğrencilerin eğitim
konulu filmleri seçme nedenlerinin başında filmlerin öğretmen adaylarının mesleki bilgi (%57), tutum ve değerler
(%18) ile mesleki beceri (%12) yeterlilik alanlarıyla ilgilidir. Öğrencilerin eğitim konusu dışında bir filmi seçme
nedenlerin başında ise filmlerin gerçek bir hikâyeyi anlatması, bilgilendirici, ilham verici oluşu ve ilgi çekici konuları
ele alması gelmektedir. Okul dışı öğretim araçlarından