CUMHURBAŞKANLIĞI YILLIK PROGRAMLARINDA TÜRKİYE’NİN ÖĞRETMEN YETİŞTİRME ve GELİŞTİRME POLİTİKALARI


Abide Ö. F., Gelişli Y.

TURAN-SAM: TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi, cilt.12, sa.46, ss.250-258, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 12 Sayı: 46
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: TURAN-SAM: TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.250-258
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZ Bu çalışmada Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programlarında öğretmenlerin yetiştirilmesi ve geliştirilmesine yönelik politikaların neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu nedenle nitel araştırma yaklaşımlarından olan durum çalışmasından yola çıkılarak hazırlanmıştır. Araştırmanın veri kaynağı 2019 ve 2020 yıllarında sunulan Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programları oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre 2019 ve 2020 yıllarında sunulan Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programlarının ikisinde de öğretmenlerin niteliklerini arttırmaya ve öğretmen istihdamlarına yönelik bir takım politika ve tedbirlerin sunulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde yıllık programlarda öğretmenlerin meslekteyken geliştirilmesine yönelik politikaların çoğunlukta olduğu, henüz mesleğe girmeden hizmet öncesi döneme ilişkin sunulan politikaların sayıca daha az olduğu söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Eğitim Bilimleri, Politika, Cumhurbaşkanlığı, Yıllık Program. ABSTRACT In this study, it is aimed to examine which policies are for the training and development of teachers in the Presidential Annual Programs. Therefore, the research was prepared based on case study which is a qualitative method. The data source of the research is Presidential programs for 2019 and 2020. In the data analysis, content analysis method was utilized. According to the results obtained from research findings, both Presidential Annual Programs introduced in 2019 and 2020 concluded that a number of policies and measures were presented to improve the qualifications of teachers and for teacher employment. When the findings are analyzed, it can be said that in annual programs, policies for the development of teachers in the profession are in the majority. Keywords: Educational Science, Policy, Presidential, Annual Program.