TURAN-SAM: TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi, cilt.12, sa.46, ss.250-258, 2020 (Hakemli Dergi)
ÖZ
Bu çalışmada Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programlarında öğretmenlerin yetiştirilmesi ve geliştirilmesine
yönelik politikaların neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu nedenle nitel araştırma yaklaşımlarından
olan durum çalışmasından yola çıkılarak hazırlanmıştır. Araştırmanın veri kaynağı 2019 ve 2020 yıllarında
sunulan Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programları oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik
analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre 2019 ve 2020 yıllarında
sunulan Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programlarının ikisinde de öğretmenlerin niteliklerini arttırmaya ve
öğretmen istihdamlarına yönelik bir takım politika ve tedbirlerin sunulduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Elde edilen bulgular incelendiğinde yıllık programlarda öğretmenlerin meslekteyken geliştirilmesine
yönelik politikaların çoğunlukta olduğu, henüz mesleğe girmeden hizmet öncesi döneme ilişkin sunulan
politikaların sayıca daha az olduğu söylenebilir.
Anahtar Kelimeler: Eğitim Bilimleri, Politika, Cumhurbaşkanlığı, Yıllık Program.
ABSTRACT
In this study, it is aimed to examine which policies are for the training and development of teachers in
the Presidential Annual Programs. Therefore, the research was prepared based on case study which is a
qualitative method. The data source of the research is Presidential programs for 2019 and 2020. In the data
analysis, content analysis method was utilized. According to the results obtained from research findings, both
Presidential Annual Programs introduced in 2019 and 2020 concluded that a number of policies and measures
were presented to improve the qualifications of teachers and for teacher employment.
When the findings are analyzed, it can be said that in annual programs, policies for the development
of teachers in the profession are in the majority.
Keywords: Educational Science, Policy, Presidential, Annual Program.