International Journal of Language Academy, cilt.5, ss.372-388, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu makale, drama kullanımı içeren bir yaklaşım olarak Yabancı Dil olarak İngilizce Eğitiminde pedagojik
bir model önermektedir. Bu “Akıllı Drama Öğrenimi” modeli, yaratıcı drama ve rol yapma tekniklerini
basitten zora bir bütün içinde barındıran bir pedagojik modeldir. Makalenin birinci yarısı giriş olarak, bu
modelin sistematik ve belli bir yapı içinde olduğunu vurgulamaktadır. Bundan sonraki tartışma, makalede
önerilen yaklaşımın daha iyi anlaşılması için bu yaklaşımın temelini oluşturan dört esas unsuru ele
almaktadır. Makalenin ikinci yarısı uygulamalı bölüm olup, orijinal olarak tasarlanmış olan “Ördek Ailesi”
aktivitesini sunmaktadır. Bu bölüm, Ördek ailesi konusundan yola çıkarak genç ve yetişkin öğrenicilerle
kullanılabilir çeşitli aktiviteleri betimleyip ayrıntılı şekilde sınıf içi yöntemlerini anlatmaktadır. Ayrıca,
öğretmenlere yönelik farklı drama aktiviteleri tasarlamak amacıyla, yararlı tavsiyelere yer verilmiştir. Son
bölüm, makalede önerilen savın kısa bir özetini yaparak, sonuç ve eğitim için öneriler sunmaktadır.
Anahtar Sözcükler: Akıllı drama öğrenimi, yaratıcı drama ve drama aktiviteleri