LET’S GET ALL OUR DUCKS IN A ROW: DESIGNING DRAMA-SMART LEARNING AND TEACHING


Gül Peker B.

International Journal of Language Academy, vol.5, pp.372-388, 2017 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 5
  • Publication Date: 2017
  • Doi Number: 10.18033/ijla.3774
  • Journal Name: International Journal of Language Academy
  • Journal Indexes: EBSCO Education Source, ERIC (Education Resources Information Center), Linguistic Bibliography, MLA - Modern Language Association Database
  • Page Numbers: pp.372-388
  • Gazi University Affiliated: Yes

Abstract

Bu makale, drama kullanımı içeren bir yaklaşım olarak Yabancı Dil olarak İngilizce Eğitiminde pedagojik bir model önermektedir. Bu “Akıllı Drama Öğrenimi” modeli, yaratıcı drama ve rol yapma tekniklerini basitten zora bir bütün içinde barındıran bir pedagojik modeldir. Makalenin birinci yarısı giriş olarak, bu modelin sistematik ve belli bir yapı içinde olduğunu vurgulamaktadır. Bundan sonraki tartışma, makalede önerilen yaklaşımın daha iyi anlaşılması için bu yaklaşımın temelini oluşturan dört esas unsuru ele almaktadır. Makalenin ikinci yarısı uygulamalı bölüm olup, orijinal olarak tasarlanmış olan “Ördek Ailesi” aktivitesini sunmaktadır. Bu bölüm, Ördek ailesi konusundan yola çıkarak genç ve yetişkin öğrenicilerle kullanılabilir çeşitli aktiviteleri betimleyip ayrıntılı şekilde sınıf içi yöntemlerini anlatmaktadır. Ayrıca, öğretmenlere yönelik farklı drama aktiviteleri tasarlamak amacıyla, yararlı tavsiyelere yer verilmiştir. Son bölüm, makalede önerilen savın kısa bir özetini yaparak, sonuç ve eğitim için öneriler sunmaktadır. Anahtar Sözcükler: Akıllı drama öğrenimi, yaratıcı drama ve drama aktiviteleri