International Symposium on Automotive Science and Technology, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2021, ss.1-10
Bu çalışma Modüler Elektromekanik Birim mekaniğini mümkün görülen bölgelerinde hafifletme çalışmaları yapıl-
dıktan sonra Mil-Std-810g Çevresel Mühendislik Hususları Ve Laboratuvar Testleri Tablo 514.6C-VI. Kategori – 4 –
Kompozit Tekerlekli Araç Titreşimine Maruz Kalma’da tanımlanan çevresel koşulları gereksinimlerine uygunluğu
doğrulanmıştır. Yeni tip Modüler Elektromekanik Birimin ortaya çıkma gerekleri açıklanmıştır. Birim mekaniğine
uygulanan hafifletme çalışmalarının tarihçesi özetlenmiştir. Yapılmış olan analizlerin dayanağı olan Mil-Std-810g
Çevresel Mühendislik Hususları Ve Laboratuvar Testleri Tablo 514.6C-VI. Kategori – 4 standardı anlatılmıştır. Titre-
şim analizi verilerinin Gauss dağılımına göre incelenmesi anlatılmıştır. Titreşim analizleri çıktılarında oluşan Tekillik
olgusunun yorumlanması açıklanmıştır. Birim mekaniğindeki hafifletme çalışmaları anlatılmıştır. Titreşim analizi ön-
cesi kurulan sınır şartları, örülen ağ yapıları hakkında bilgiler verilmiştir. Mil-Std-810g Çevresel Mühendislik Husus-
ları Ve Laboratuvar Testleri Tablo 514.6C-VI. Kategori – 4 standardından gelen yükler ve uygulama şekilleri belirtil-
miştir. Kütle katılım oranlarını belirlemek amacıyla modal analiz yapılmıştır. Çevre koşulları yükleri uygulanarak
titreşim analizi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. Modüler Elektromekanik Birimin Mil-Std-810g Çev-
resel Mühendislik Hususları Ve Laboratuvar Testleri Tablo 514.6C-VI. Kategori – 4 – Kompozit Tekerlekli Araç
Titreşimine Maruz Kalma’da tanımlanan çevresel koşulları gereksinimlerine uygunluğu doğrulanmıştır.