Dijital Eğitimde Yol Haritası: ISTE Standartları ile DigCompEdu Yeterliklerinin İncelenmesi


Öztürk Z., Üçel Z., Düzgün S.

21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, ss.1-2

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-2
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Teknolojik gelişmeler, günlük yaşamımızın her yönünü etkilemektedir. Özellikle COVID-19 pandemisi, eğitimde dijital teknoloji ve medyanın önemini artırmıştır. Bazı gelişmiş ülkeler, eğitimde teknoloji kullanımını 90'lı yıllardan itibaren geliştirerek uygulamaktadır. Eğitimde teknoloji kullanımının artması, eğitim teknolojileri standartlarının daha da önem kazandığı bir dönemi başlatmıştır. Bu çalışma, Amerika Birleşik Devletleri'nde geliştirilen ISTE (International Society for Technology in Education) standartları ile Avrupa Birliği üyesi ülkeler için hazırlanan DigCompEdu (European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu) yeterliklerini inceleyerek iki çerçeve arasındaki benzerlikleri ve farkları belirlemeyi amaçlamaktadır. Belge tarama yöntemi kullanılarak veriler toplanmış ve ulusal ile uluslararası kaynaklarda araştırma yapılmıştır. Bulgulara göre, ISTE standartları ile DigCompEdu yeterlikleri arasındaki ortak özellikler şunlardır: Her ikisi de öğretmenleri hedef kitlesi olarak kabul eder, uluslararası kabul görür, öğretmenlerin teknoloji kullanımını artırır ve sorumluluklarını belirler, öğrencilerin dijital becerilerini güçlendirir, içerik üretimini destekler, iş birliği ve paylaşımı teşvik eder, öğrenci odaklı etkinlikleri kişiselleştirmeye yardımcı olur ve rehberlik yapar. ISTE standartları ile DigCompEdu yeterliklerinin farklılıkları ise ISTE standartlarının 90'lı yıllarda başlamışken DigCompEdu yeterliklerinin 2017'de belirlenmesidir. Ayrıca, ISTE standartları öğretmenlerin yanı sıra diğer grupları da hedefler ve farklı değerlendirme ölçekleri kullanır. Bu çalışmanın ISTE standartları ve DigCompEdu yeterlikleri çerçevesinde alan yazına katkı sunması, yapılacak olan çalışmalara rehberlik etmesi ve temel oluşturması beklenmektedir.

Technological advancements have been influencing every aspect of our daily lives. Especially, the COVID-19 pandemic has increased the importance of digital technology and media in education. Some developed countries have been implementing the use of technology in education since the 1990s. The increasing use of technology in education has initiated a period where educational technology standards have gained even more significance. This study aims to determine the similarities and differences between the ISTE (International Society for Technology in Education) standards developed in the United States and the DigCompEdu (European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu) competences prepared for the European Union member countries by examining both frameworks. Data was collected using document analysis method and research was conducted in national and international sources. According to the findings, the common features between the ISTE standards and DigCompEdu competences are as follows: both consider teachers as their target audience, have international recognition, enhance teachers' use of technology and determine their responsibilities, strengthen students' digital skills, support content creation, encourage collaboration and sharing, help personalize student-centered activities, and provide guidance. The differences between the ISTE standards and DigCompEdu competences are that the ISTE standards started in the 1990s while the DigCompEdu competences were determined in 2017. Additionally, the ISTE standards target not only teachers but also other groups and use different assessment scales. It is expected that this study will contribute to the existing literature on ISTE standards and DigCompEdu competences, guide future research, and serve as a foundation.