Atıf İçin Kopyala
Şahin H.
I. ULUSLARARASI TÜRKÇE EDEBİYAT KÜLTÜR EĞİTİM SEMPOZYUMU, Bursa, Türkiye, 28 Ağustos 2020, cilt.1, ss.345-352
-
Yayın Türü:
Bildiri / Tam Metin Bildiri
-
Cilt numarası:
1
-
Basıldığı Şehir:
Bursa
-
Basıldığı Ülke:
Türkiye
-
Sayfa Sayıları:
ss.345-352
-
Gazi Üniversitesi Adresli:
Evet
Özet
Öz
Son yıllarda, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeler ile birlikte, bilgiyeerişim ve iletişim sistemleri de hızla gelişme göstermektedir. Ülkemizdegerek devlet, gerek vakıf üniversitelerinin sayısındaki artışın devamındaeğitimin önde gelen problemlerinden biri de eğitimin niteliği olmuştur.Eğitimde nitelik arayışı yükseköğretimde uluslararasılaşmayı da gündemegetirmiş ve T.C. Yükseköğretim Kurulu ve Yükseköğretim Kurumlarıtarafından, uluslararasılaşmanın sağlanması için çalışmalara hız verilmiştir.Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanan, 2019 Üniversiteİzleme ve Değerlendirme Genel Raporu’nda 2017-2018 eğitim ve öğretimyılında 126.681 yabancı uyruklu öğrenci öğrenim gördüğü bilgisine ververilmiştir. Diğer taraftan 1929 yılında yapılan
1416 Sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun
çerçevesinde ve diğerülkeler tarafından T.C. Vatandaşlarına sağlanan öğrenci bursları ile birçokaraştırmacı / akademisyen ülkemizin sınırları dışında eğitim almaktadır.Bunların haricinde binlerce öğrenci de kendi imkânlarıyla diğer ülkelerinyükseköğretim kurumlarımda öğrenim görmek için yollara düşmektedir.Hem Türkiye’de bulunan uluslararası öğrencilere hem de Türkiye’dendiğer ülkelere gitmek isteyen öğrencilerin başvurabileceği derli toplu bir bilgikaynağının, kullanıcı dostu bir mobil yazılımın bulunmayışı bir ihtiyaç olarakkarşımızda durmaktadır.Bu eksikliği telafi etmek için Bursa Uludağ Üniversitesi öncülüğünde,yurt içinden bazı kurum ve kuruluşlar ile ve Avrupa Birliği üye ülkelerinden bazı üniversitelerin katılımı ile bir Avrupa Birliği Projesi hazırlanmıştır.“Uluslararası Öğrencilerin Eğitim Sistemine ve Hayata Uyum RehberiProjesi” olarak isimlendirilen ve kısa adı SOS (Software of Student) olan projenin özünü, yurtdışında okumayı planlayan / okuyan uluslararasıöğrencilere; öğrencilik kabul süreci, eğitim - öğretim süresi, tanınma vedenklik şartları, lisans ve lisans sonrası eğitim, ekonomik süreçler, sosyo-kültürel süreçler, mezuniyet sonrası süreçlerle
vb.
ile ilgili mobil yazılım,rehber kitap ve kamu spotları aracılığıyla rehberlik etmektir.Bu bildiride, Bursa Uludağ Üniversitesi öncülüğünde hazırlanan SOS(
S
oftware
o
f
S
tudent) öğrenci yazılım projesinin amacı, kapsamı, hedefleri ve planlanan fikrî çıktıları hakkında bilgi verilecektir.
Anahtar Sözcükler:
Uluslararası öğrenci, yükseköğretimdeuluslararasılaşma, öğrenci yazılımı, uluslararasıöğrenci rehberi.