138. Eğitim Planlaması Yoksunluğunun Yan Ürünü; En Genci Sorunu.


Creative Commons License

Karaağaçlı M.

http://www.mektepligazete.com., cilt.3, sa.2, ss.1-4, 2025 (Hakemsiz Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Kısa Makale
  • Cilt numarası: 3 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2025
  • Dergi Adı: http://www.mektepligazete.com.
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.1-4
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eğitim Planlaması

Eğitim planlaması, eğitim sisteminin öğrencilerin ve toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için yapılan büyük ölçekli araçtır.

 

Eğitim planlaması, eğitim hedeflerini sistemli,  verimli ve ekonomik gerçekleştirmek için yapılır.

 

Eğitim planlaması gelecekle ilgilenirken geçmişin ilgili verilerini de  dikkate alır.

 

Eğitim planlaması, temelde yapılacak sistemle ilgili gerçekçi ve düzenli çözümleme  tekniğini  kullanır.

 

3.İyi Bir Eğitim Planlamasının Özellikleri

İyi bir eğitim planlamasının   yaygın  kabul gören  bazı özellikleri şunlardır:

·       Var olan durumdan  hareketle geleceğe yönelik

·       sağlanacakları yazılı olarak öngörür.

·       Hedeflere göre kapsamı  ve  uygulamalara  dikkat çeker.

·       Bilimsel ve teknolojik  gelişmeler  ışığında, sistemle ilgili değişen sorumlulukları belirler.

·       Olası sorunlara  yönelik krizleri  giderme  yollarını tasarlar.

·       Sistemle ilgili eğitim-işgücü  hazırlama  ve  işe  yerleştirme durumlarının sayılarla dengeler.

·       Eğitim planlamasında, var olan durumdan hedeflenen duruma ulaşmaya yönelik öneriler belirlenir.

·       Eğitim için  ayrılan bütçe ihtiyaç  analizleriyle  belirlenir.

·       Sürekli değerlendirilmelerle  yeniden  gözen geçirilir.

 

İyi bir eğitim planlanması ve politikası arasında zorunlu bir ilişki olmalıdır.

Çünkü; eğitim planlaması eğitim yönetiminin dolaysıyla siyasal tercihlerin ayrılmaz bir parçasıdır.