SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL, vol.7, no.91, pp.5434-5445, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Bireylerin erken yaşlardan itibaren sosyalleşmesini sağlayan sosyal bilgiler dersi girişimcilik ve eleştirel düşünme becerilerini kazandırabilmede etkili bir derstir. Bu kapsamda gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenliği bölümü öğrencilerinin bireysel girişim algıları ile eleştirel düşünme standartları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2018-2019 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören toplam 272 sosyal bilgiler öğretmenliği bölümü öğrencileri araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmacıların hazırlamış olduğu kişisel bilgi formu, Aybek, Aslan, Dinçer ve Coşkun Arısoy (2015) tarafından geliştirilen “Eleştirel Düşünme Standartları Ölçeği” ile Yalçın İncik ve Uzun (2017) tarafından geliştirilen “Bireysel Girişimcilik Algı Ölçeği” ile veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin, istatistiksel çözümlemeleri IBM SPSS 24.0 programı kullanılarak yapılmış ve araştırmada anlamlılık düzeyi [p<.05] olarak kabul edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmenliği bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme standartları ile bireysel girişimcilik algıları arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Eleştirel düşünme standartları değişkenler açısından incelendiğinde ise cinsiyet, sınıf, mezun olunan lise türü, değişkenlerinde istatistiksel açıdan anlamlı fark bulunmuştur. Yetiştiği yerleşim yeri, tartışma programlarını takip etme sıklığı, değişkenleri ile eleştirel düşünme standartları arasında istatistiksel açıdan anlamlı fark bulunmamıştır. Bireysel girişimcilik algıları çeşitli değişkenler açısından incelendiğinde ise cinsiyet, sınıf, mezun olunan lise türü, iş deneyimi değişkenlerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılık bulunmazken yetiştiği yerleşim yeri değişkenlerinde anlamlı farklılık olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır