Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2021
Fen eğitimi müfredatlarında zihinsel
becerilere yönelik kazanımlara ciddi anlamda
vurgular yapılmaktadır. Bu becerilerin gelişimini değerlendirmek maksadıyla
yapılan ölçme faaliyetleri, TIMSS, PISA gibi uluslararası sınavlarda olduğu
kadar ülkemizde yapılan ABİDE gibi ulusal sınavlarda da oldukça önem
kazanmıştır. Bu sınavlarda hem bilgi hem de zihinsel beceri düzeyleri gelişmiş öğrenciler başarı sağlayabilmektedir.
Bu kitapta, fen eğitiminde oldukça önemli bir yere sahip olan bilimsel süreç, bilimsel
muhakeme ve eleştirel düşünme becerileri detaylı olarak ele alınmıştır. Ayrıca,
hem performans değerlendirme hem de ulusal/uluslararası sınavlarda yetkinliği
artıracak beceri temelli sorularla bu becerilerin değerlendirilmesi için
fırsatlar sunulmuştur.
İlk bölüm, bilimsel süreç, bilimsel
muhakeme ve eleştirel düşünme becerilerinin fen eğitiminde ve 21. yy becerileri
kapsamında yeri ve önemini içermektedir. İki, üç ve dördüncü bölümlerde sırayla
bilimsel süreç, bilimsel muhakeme ve eleştirel düşünme becerileri
detaylandırılmıştır. Beş, altı, yedi ve sekizinci bölümlerde ise ortaokul
öğrencileri için beceri temelli yeni nesil sorulara yer verilmiştir.
Bu kitabın fen bilgisi öğretmen ve
öğretmen adaylarına olduğu kadar ortaokul öğrencilerine de çok değerli katkılar
sağlayacağı düşünülmektedir.
Editör: Prof. Dr. İlbilge DÖKME