SUZUKİ PRE-TWINKLE KİTABININ MÜZİKSEL KAZANIMLAR VE OYUNLAŞTIRMA UNSURLARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ


Creative Commons License

Sever G., Özdemir S.

ASOS JOURNAL- Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, sa.156, ss.53-71, 2024 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırma, Suzuki Pre-Twinkle kitabının içeriğinde yer alan teknik ve müzikal kazanımlar ile oyunlaştırma unsurlarını nitel bir değerlendirme ile ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, araştırma iki ana aşamada ilerlemiştir. İlk aşamada, Suzuki Pre-Twinkle kitabının eğitsel ve müzikal kazanımları teknik kazanımlar ile dinleme ve müzikal olmak üzere iki ana kategori altında incelenmiştir. İlgili kategoriler nitel içerik analizi yaklaşımıyla detaylı bir şekilde değerlendirilmiştir. Bu analiz süreci, kitabın öğretim amaçlarını ve müzikal gelişim üzerindeki potansiyel etkilerini ortaya koymak için yapılmıştır. İkinci aşamada ise, kitabın içeriğindeki oyunlaştırma unsurları beş alan uzmanı tarafından değerlendirilmiş ve analiz edilmiştir. Başarılar, seviyeler, hikâye unsurları ve meydan okumalar gibi oyunlaştırma bileşenleri incelenmiştir. Nitel veri analiz teknikleri kullanılarak yapılan bu analizler sonucunda uzmanların değerlendirmeleri arasında yüksek bir güvenirlik seviyesi elde edilmiştir (%80). Sonuç olarak Pre-twinkle kitabında yer alan teknik kazanımlar duruş, yay ve keman tutuşu, sağ el teknikleri (Twinkle ritimleri, tek telde yay çekme, tel atlama) ve sol el teknikleri (parmakların tuşeye yerleşmesi, parmak atlama ve ön hazırlık) olarak belirlenmiştir. Kitapta oyunlaştırma unsurlarından başarılar, seviye, hikâye ve meydan okuma yer alırken; koleksiyonlar, lider tablosu, sosyal grafikler ve puanlama sistemi ise kitap ve kitaba bağlı uygulama videolarında yer almadığı tespit edilmiştir. Bu sonuçlar Suzuki yaklaşımı bağlamında tartışılmıştır.

This research aims to reveal the technical and musical achievements and gamification elements in the content of the Suzuki Pre-Twinkle book with a qualitative evaluation. In this direction, the research proceeded in two main stages. In the first stage, the educational and musical achievements of the Suzuki Pre-Twinkle book were analyzed under two main categories: technical achievements and listening and musical. The related categories were analysed in detail with a qualitative content analysis approach. This analysis process was conducted to reveal the teaching objectives of the book and its potential effects on musical development. In the second stage, five field experts evaluated and analyzed the gamification elements in the book's content. Gamification components such as achievements, levels, story elements, and challenges were analyzed. As a result of these analyses using qualitative data analysis techniques, a high level of reliability was obtained between the experts' evaluations (80%). As a result, the technical gains in the Pre-twinkle book were determined as posture, bow and violin grip, right-hand techniques (Twinkle rhythms, bowing on one string, string skipping), and left-hand techniques (finger placement on the key, finger skipping, and preparation). While achievements, level, story, and challenge were included in the book as gamification elements, collections, leaderboard, social graphics, and scoring systems were not included in the book and practice videos connected to the book. These results were discussed in the context of Suzuki's approach.