Evaluatıon of Phılosophy Questıons ın the Unıversity Examınatıon ın 2018-2024 ın terms of Suıtabılıty with the Currıculum


Aslan G.

IX. Internatıonal Socıal Scıences Congress , Ankara, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2024, ss.271-278

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.271-278
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Ülkemizde zorunlu ders kapsamında yer alan felsefe dersi ortaöğretimde 10 ve 11. sınıflarda zorunlu ders olarak okutulmaktadır. Felsefe bireylere çok yönlü ve eleştirel gibi bir takım düşünme becerilerini kazandıran bir ders olmasından dolayı önemlidir. Felsefe dersi üniversiteye yerleştirme sınavında da yer almaktadır. Üniversite sınavlarında zaman zaman değişiklikler yapılmaktadır. Üniversite sınavındaki en son değişiklik 2018 yılında gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen düzenlemeyle birlikte üniversite sınavı TYT ve AYT olmak üzere iki oturum halinde düzenlenmiştir. Doküman analizi yönteminden yararlanılan araştırma kapsamında TYT ve AYT sınavlarında yer alan felsefe sorularının 2018 felsefe öğretim programına uygunluğu ele alınmıştır. Bu doğrultuda her iki sınavda yer alan felsefe sorularının kapsam geçerliliği ile soruların ünitelere göre dağılım sayıları ve yüzdelik oranlarına yer verilmiştir. Sınavın her iki oturumunda da felsefe sorularına yer verildiği görülmüştür. Araştırma kapsamında TYT ve AYT sınavları ayrı ayrı ele alınarak incelenmiş ve elde edilen veriler ayrı tablolar haline getirilerek analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda felsefe sorularının yıldan yıla bazı ünitelerde yoğunluk gösterdiği tespit edilmiştir. Bu durum ünitelere göre soruların dağılımı ele alındığında homojen bir dağılım gerçekleştirilmediğini göstermektedir.