Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.23, sa.2, ss.535-554, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada; 2007–2017 yılları arasında Türkiye'de düzenlenen Ulusal Özel Eğitim Kongreleri'nin bildiri kitapçıklarında basılan bildiriler incelenmiştir. Böylelikle, özel eğitim bildirilerindeki genel araştırma eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda on bir Ulusal Özel Eğitim Kongresi ile birlikte bu kongrelerin bildiri kitapçıklarında basılan 1742 bildiri çalışmanın kapsamını oluşturmuştur. Çalışmada, bildirileri sistematik olarak kodlamak ve sınıflamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen Bildiri İnceleme Formu kullanılmıştır. Çalışmada, içerik analizine yer verilmiştir. Bunu yaparken bildiriler; yıl, yazar sayısı, yetersizlik grubu, örneklem grubu, araştırma modeli, veri toplama aracı, veri analiz yöntemi ve konu kategorileri altında incelenmiştir. Elde edilen bulgular, ifade edilen değişkenler açısından raporlaştırılmıştır. Son olarak, bulgular alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır.
Bu çalışmada; 2007–2017 yılları arasında Türkiye'de düzenlenen Ulusal Özel Eğitim Kongreleri'nin bildiri kitapçıklarında basılan bildiriler incelenmiştir. Böylelikle, özel eğitim bildirilerindeki genel araştırma eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda on bir Ulusal Özel Eğitim Kongresi ile birlikte bu kongrelerin bildiri kitapçıklarında basılan 1742 bildiri çalışmanın kapsamını oluşturmuştur. Çalışmada, bildirileri sistematik olarak kodlamak ve sınıflamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen Bildiri İnceleme Formu kullanılmıştır. Çalışmada, içerik analizine yer verilmiştir. Bunu yaparken bildiriler; yıl, yazar sayısı, yetersizlik grubu, örneklem grubu, araştırma modeli, veri toplama aracı, veri analiz yöntemi ve konu kategorileri altında incelenmiştir. Elde edilen bulgular, ifade edilen değişkenler açısından raporlaştırılmıştır. Son olarak, bulgular alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır.