MULTIPLE INTELLIGENCES IN ACTION: A CRITICAL ANALYSIS OF THE MOVIES UNIT IN THE 9TH GRADE ENGLISH COURSEBOOK IN TURKIYE


Creative Commons License

Saraçoğlu G. K., Düger S.

3rd INTERNATIONAL PALESTRA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Skopje, Makedonya, 25 - 26 Ekim 2024, ss.403-404

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Skopje
  • Basıldığı Ülke: Makedonya
  • Sayfa Sayıları: ss.403-404
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Her birey benzersizdir ve farklı şekillerde öğrenir. Bu gerçeğin farkında olarak, eğitim sürecinin kişisel farklılıklara göre şekillendirilmesi, her öğrencinin potansiyelini en üst seviyeye çıkarmak için büyük önem taşır. Öğrencilerin farklı öğrenme stillerine ve ilgi alanlarına sahip olması, öğretim materyallerinin de bu çeşitliliğe uygun olarak hazırlanmasını gerektirir. Dewey, çocuk merkezli bir yaklaşımı savunmakla birlikte eğitimin tek tip bir öğretim yöntemi dayatmak yerine her öğrencinin bireysel deneyimlerine, ilgi alanlarına ve güçlü yönlerine göre şekillendirilmesi gerektiğini vurgulamıştır. Gardner’ın, öğrencilerin dilsel, müziksel ve kişilerarası gibi farklı zeka türlerine sahip olduğunu öne süren MI teorisi, öğrencilerin başarılı olabileceği çeşitli yolları vurgulayarak Dewey’in görüşünü desteklemektedir. Dewey ve Gardner, bireysel farklılıklara hitap eden, çeşitli ve anlamlı deneyimler yoluyla her öğrencinin kendine özgü potansiyelinin gelişimini destekleyen eğitim ortamlarını savunmaktadır. Bu çalışma kapsamında, Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmış olan 9. sınıf İngilizce ders kitabında yer alan “Movies” ünitesini çoklu zekâ kuramı bağlamında incelemesi amaçlamaktadır. Veriler, nitel bir araştırma yöntemi olan doküman analizi tekniği kullanılarak toplanmıştır. Ders kitabının içeriği, Gardner’ın Çoklu Zeka Kuramı temel alınarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, bu ders kitabının öğrencilerin çeşitli zekâ türlerine hitap eden etkinlikler içerdiğini ve dil öğrenme sürecine olumlu katkıda bulunduğunu göstermektedir. Çoklu zeka kuramının öğretim materyallerine dahil edilmesiyle daha dinamik, uyarlanabilir ve duyarlı bir eğitim yaklaşımı mümkün hale gelmektedir. Bu da öğrenme çıktılarını, öğrenci katılımını ve genel gelişimi büyük ölçüde iyileştirebilir.

Every individual is unique and learns in different ways. Being aware of this fact, shaping the educational process according to individual differences is of great importance to maximize the potential of each student. The fact that students have different learning styles and interests requires teaching materials to be prepared in accordance with this diversity. John Dewey, while advocating a child-centered approach, emphasized that education should be shaped according to each student’s individual experiences, interests and strengths rather than imposing a uniform teaching method. Howard Gardner’s theory of MI, which suggests that students have different types of intelligence such as linguistic, musical and interpersonal, supports Dewey’s view by emphasizing the various ways in which students can be successful. Dewey and Gardner advocate for educational environments that address individual differences and support the development of each student’s unique potential through varied and meaningful experiences. This study aims to analyze the “Movies” unit in the 9th grade English textbook prepared by the Ministry of National Education of the Republic of Turkiye in the context of multiple intelligences theory. The data were collected using document analysis technique, which is a qualitative research method. The content of the textbook was analyzed based on Gardner’s Theory of Multiple Intelligences. The results show that this textbook contains activities that appeal to students’ various types of intelligences and contributes positively to the language learning process. By incorporating the theory of multiple intelligences into teaching materials, a more dynamic, adaptive and responsive educational approach becomes possible. This can greatly improve learning outcomes, student engagement and overall development.