Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, cilt.18, ss.179-190, 2018 (Hakemli Dergi)
Her geçen yıl talebin daha da arttığı hava taşımacılığında, kapasite kısıtına bağlı gecikmeler en önemli konu haline gelmiştir. Çünkü yaşanan bu gecikmeler, havayolu şirketlerinin maliyetlerinde artışa sebep olurken müşteri memnuniyetinde de azalmaya neden olmaktadır. Özellikle artan trafik hacmi, havalimanlarında yaşanan bu gecikmelerin süresini uzatmaktadır. Trafik yoğunluğunun yanı sıra güney hâkim yönlü rüzgârlar (lodos) kaynaklı rötarların eksik olmadığı Atatürk Havalimanı’nda yolcuların ve havayolu şirketlerinin yaşanan gecikmeler yüzünden büyük sıkıntı ve zarara uğradığı bilinen bir gerçektir. Pistte kalkış için sıraya giren ve iniş için bekleme noktasında bulunan uçakların meydana getirdiği kuyrukların lodoslu havalarda gittikçe uzaması sonucu çok sayıda sefer gecikmekte ya da iptal edilmektedir. Güney yönlü rüzgârlar altında kapasitesinde azalma meydana gelen Atatürk Havalimanı kapasitesini arttırmak amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmada, Veri Madenciliği ile uçak seferlerindeki rötarları etkileyen faktörler analiz edilmektedir.