Eğitimde Pedagojik İnovasyon


Kara Erol H.

Journal of Current Debates in Social Sciences, cilt.5, sa.2, ss.77-83, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmanın amacı, 21. yüzyıl eğitim ve öğretim anlayışında önemli bir yeri

olan pedagojik inovasyon kavramını ve içeriğini açıklamaktır. Günümüzde bilginin

hızla yayılması ve değişmesi ile birlikte eğitim paradigmasında da değişimler

meydana gelmiş; eğitim ve öğretim kavramlarına yönelik yeni yaklaşımlar ortaya

çıkmıştır. Çağın gerekliliklerine ayak uydurabilmek için eğitimde pedagojik

inovasyonun uygulanması gerektiği düşüncesi birçok ülkede kabul edilmektedir.

Bu bağlamda pedagojik inovasyonun eğitime nasıl bir etkisi olduğunu anlamak son

derece önemlidir. İlgili çalışmada öğretmenler, öğrenciler, okul yönetimi ve

teknoloji pedagojik inovasyonun bileşenleri olarak ele alınmıştır. Araştırmada,

pedagojik inovasyonun; tek başına tüm eğitim sorunlarına çözüm olmasa da 21.

Yüzyıl eğitimcileri için farklı bir bakış açısı geliştirmede önemli olduğu sonucuna

ulaşılmıştır.