Öğretim sürecinde birey özelliklerinin ön plana çıkarılması birçok farklı yöntemin kullanılmasını gerektirmiştir. Bu yöntemlerden biri de disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımıdır. Bu yaklaşımda ortak bir tema belirlenerek öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik bir öğretim süreci tasarlanmaktadır. Disiplinlerarası tematik öğretimi diğer yöntemlerinden farklı kılan unsur ise öğretim sürecinde farklı disiplinlerin bilgi ve becerilerini etkin bir şekilde kullanarak ilişkilendirmeler yapılabilmesine olanak sağlamasıdır. Bu durum öğrencilerin derslere yönelik ilgilerini artırmakta ve konular arasında bağlantılar kurarak daha kalıcı öğrenmeler gerçekleştirmelerine yardımcı olmaktadır. Bu doğrultuda gerçekleştirilen çalışmanın amacı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’ndaki 7. sınıf kazanımlarının disiplinlerarası tematik öğretim anlayışı bakımından incelenmesidir. Nitel araştırma geleneği ile gerçekleştirilen çalışmada, doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 2018 yılında yayınlanan Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri, İngilizce, Matematik, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Müzik, Görsel Sanatlar dersi ve 2019 yılında yayınlanan Türkçe dersi öğretim programlarından yararlanılmıştır. Veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Çalışmada, 7. sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nda yer alan kazanımların disiplinlerarası tematik öğretim anlayışı bakımından uyumlu olduğu dersler ve ders kazanımları ile ilgili sonuçlar tablolar halinde verilerek yorumlanmıştır. Buna göre 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi kazanımlarına yönelik yapılan inceleme sonucunda disiplinlerarası tematik öğretim anlayışı bakımından en fazla ilişkilendirme yapılabilecek dersin Türkçe olduğu görülürken, İngilizce ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi kazanımları ile ilişkilendirme yapılamadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal Bilgiler dersi öğrenme alanlarına yönelik yapılan incelemede ise, disiplinlerarası tematik öğretim anlayışı bakımından en fazla ilişkilendirmenin “İnsanlar, Yerler ve Çevreler” öğrenme alanında yapılabileceği sonucuna ulaşılırken, “Üretim, Dağıtım ve Tüketim” ile “Etkin Vatandaşlık” öğrenme alanlarında yer alan kazanımların diğer derslerle ilişkilendirilemeyeceği sonucuna ulaşılmıştır.
Highlighting the individual characteristics in the teaching process required the use of many different methods. One of these methods is the interdisciplinary thematic teaching approach. In this approach, a teaching process is designed according to the interests of the students by identifying a common theme. The factor that makes interdisciplinary thematic teaching different from other methods is that it allows making connections by using the knowledge and skills of different disciplines effectively in the teaching process. This situation increases the interest of students in courses and helps them to realize more permanent learning by establishing connections between the subjects. The aim of the study carried out in this direction is to examine the 7th-grade acquisitions in the Social Studies Curriculum in terms of interdisciplinary thematic teaching understanding. The qualitative research method was used in the study, and the data obtained were analyzed through document analysis. In the research, the curriculum of Social Studies, Science, English, Mathematics, Religious Culture and Ethics, Music, and Visual Arts courses published in 2018 and the curriculum of a Turkish course published in 2019 were used as data collection tools. The data were analyzed by descriptive analysis. In the study, the results related to the courses and course outcomes in which the acquisitions in the 7th grade Social Studies Curriculum are compatible in terms of the interdisciplinary thematic teaching approach were interpreted by giving tables. As a result of the examination of the 7th grade Social Studies course outcomes, it was seen that the most associated course in terms of interdisciplinary thematic teaching approach was Turkish, while it was concluded that there are no associations with English, and Religious Culture and Ethics course outcomes. In the analysis of Social Studies course learning areas, it was concluded that the most associations can be made in the learning area of "People, Places and Environments" in terms of interdisciplinary thematic teaching understanding. It has been concluded that the achievements in the "Production, Distribution and Consumption" and "Active Citizenship" learning areas cannot be associated with other courses.