Tebeşir. Mektepli Gazete. Bülten. Sayı:17. Eylül 2021.http:// www.mektepligazete.bülten, sa.17, ss.15-18, 2021 (Hakemli Dergi)
ULUSAL
EĞİTİMİN SLOGANLARDA EŞİTCİ
BUTİKTE
EŞİTSİZ ÇÜRÜMÜŞ TAHTALARI
Dr. Mustafa Karaağaçlı
1.Giriş
Ulusal Eğitimin Sloganlarda Eşitci Butikte Eşitsiz Çürümüş Tahtaları
konulu bu çalışmada Ulusal Eğitimin Fırsat ve İmkan Eşitşizlikçi yapısıyla ilgilenilmektedir. Çalışma, genelde ulusal eğitimin temel krizlerini özelde ise ulusal
eğitimin eşitsizlikli durumunu ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Betimsel türde ve tarama
modeli çerçevesinde yürütülen çalışmada
“Ulusal Eğitimin Eşitsizlik
Doğuran Değişkenleri” alanyazına
dayalı nesnel olarak ortaya konulmaktadır. Bu nedenle
betimsel modelli çalışmalarda odaklanılan “durum nedir?”, “yapılmak istenen
nedir?” ve “nelerden oluşmaktadır? anahtar sorularına çalışmanın kapsam sınırlılıkları içinde yanıtlar aranmaktadır (Karasar, 1991: 77-79; Kaptan,
1983: 63).
Çalışmada genelden özele giden bir anlayışla önce ilgili
durum betimlenmekte sonra ayrıntılara geçilmektedir. Çalışma; (1)Giriş, (2) Eşitlik Epistemosu İçin
Tümellik Gerekiyor, (3) Evrensel Ölçekte Eğitsel Eşitliğin Yasal Metinleri, (4)Ulusal Ölçekte Eğitsel
Eşitlik Kamu Spotunda
ve Yasada Kalıyor, (5)Eğitsel Eşitsizliği Artıran Butik
Aracılar, (6)Ulusal Eğitimde Eşitsizliğin Çürümüş Tahtaları, (7)Sonuçlar,
(8)Yargı ve (9)Tartışma alt başlıklarında sistematize edilerek raporlaştırılmıştır.