TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN GRİ ALANI: GÖÇMEN, MÜLTECİ, SIĞINMACI STATÜLERİ, BELİRSİZLİKLER, TANIMLAR VE AÇIK KAPI POLİTİKASI


Creative Commons License

Köksal H.

TARİH EĞİTİMİNDE BİR EKOL: PROF. DR. MUSTAFA SAFRAN, Prof. Dr. Necdet HAYTA Prof. Dr. Bahri ATA - Prof. Dr. Hüseyin KÖKSAL Doç. Dr. Tuğba BELENLİ - Arş. Gör. Selen YAKAR, Editör, Berikan Elektronik Basım Yayın, Ankara, ss.521-542, 2023

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: Berikan Elektronik Basım Yayın
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.521-542
  • Editörler: Prof. Dr. Necdet HAYTA Prof. Dr. Bahri ATA - Prof. Dr. Hüseyin KÖKSAL Doç. Dr. Tuğba BELENLİ - Arş. Gör. Selen YAKAR, Editör
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Türkiye, dünyada en çok sığınmacıyı barındıran ülkedir. 2011’den bu yana milyonlarca insan Türkiye’ye göç etmiştir. Net bir rakam verilmemesinin nedeni resmi kayıtlar ile gayri resmi iddiaların birbirlerini tutmaması bir yana aralarında büyük farklar bulunmasıdır. Farklı ülkelerden gelen sığınmacı sayısının bu ölçüde büyük olması Türkiye için önemli bir meydan okuyucudur. Öyle ki, ülkenin sosyolojik ve demografik yapısı, ekonomisi, siyasal ve kültürel tercihleri, güvenlik stratejileri, iç ve dış siyasal ilişkileri ve bütünüyle eğitim sistemi bu meydan okuyucu faktörün etkisiyle dönüşmek durumundadır. Bununla birlikte, sözü edilen alanların hemen hiçbirinde sığınmacı gerçeği, sistemin yeni ve beklenmedik bir girdisi olarak ele alınmamakta adeta odadaki fil ısrarla görmezden gelinmektedir. Türkiye’ye gelmek zorunda kalmış milyonlarca insanın hukuksal statüsünün tanımlanmasında dahi henüz bir kesinliğe ulaşılamamış olması, bu iddianın en net kanıtıdır.