Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.3, sa.2, ss.35-55, 2021 (Hakemli Dergi)
Araştırma, okul öncesi dönem görsel algı becerilerine ilişkin yurt içi ve yurt dışında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, 2010 Ocak-2020 Ekim tarihleri arasında yapılan lisansüstü tezler doküman olarak kabul edilmiştir. Yurt içinde yapılan lisansüstü tezlere Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) Ulusal Tez Merkezi, yurt dışında yapılan lisansüstü tezlere ise ProQuest Dissertations & Theses Global ve EBSCO Open Dissertations veri tabanlarından araştırmanın amacıyla ilişkisi düşünülerek belirlenen görsel algı ve bileşenlerine ilişkin anahtar sözcüklerle arama yapılarak ulaşılmıştır. Bu doğrultuda, yurt içinde yapılan 27, yurt dışında yapılan 19 lisansüstü tez araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın sonucunda, yurt içinde doğrudan görsel algı becerilerine yönelik tez çalışmaları daha fazla iken yurt dışında görsel motor entegrasyon becerisine ilişkin tez çalışmalarının daha fazla olduğu; görsel algı becerileri bileşenlerine ilişkin lisansüstü tezlerin yurt dışına göre yurt içinde daha sınırlı olduğu; görsel algı becerilerine yönelik yurt içinde daha çok yüksek lisans tez çalışması, yurt dışında ise daha çok doktora tez çalışmasının yapıldığı görülmüştür.