Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, cilt.8, sa.1, ss.55-63, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma, son sınıf hemşirelik öğrencilerinin
yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerini ve
eğilimlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada, nitel tanımlayıcı bir yaklaşım
benimsenmiştir. Bu araştırmanın örneklemini, amaçlı
örnekleme ile seçilen bir Sağlık Bilimleri
Fakültesi’nde lisans eğitimi gören son sınıf on
hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Derinlemesine
görüşmeler, yarı yapılandırılmış görüşme formatı
kullanılarak yapılmıştır. Görüşmeleri değerlendirmek
için tematik analiz kullanılmıştır.
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde
öğrenim gören dördüncü sınıf kız (n=5) ve erkek
(n=5) öğrencilerden veriler toplandı. Son sınıf
hemşirelik öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme
eğilimlerinin analizinde 4 ana tema bulundu: bilgi ve
yenilikleri takip etme gereksinimi, bilgiye ulaşım
kaynakları, sosyal çevrenin bilgiye ulaşımda etkisi,
bölüm seçmeli derslerin yaşam boyu öğrenme ile
ilişkisidir.
Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin
normal olduğu düşünülmektedir. Ancak yaşam boyu
öğrenmenin anlamını, çıkarılan temalar göz önüne
alındığında öğrencilerin bu kavramı bildikleri fakat bu
kavrama ulaşmakta izleyeceği yolları, kullanacağı
kaynakları tam olarak bilmedikleri düşünülmektedir.
Bu yüzden öğrencilerin kendi kendine öğrenmeye
teşvik edilmeli, öğrenme merak ve arzusu arttırılmalı,
bu sayede öğrenmenin yaşam boyu devam eden
yönünü benimsemeleri ve davranış biçimi haline
getirmeleri sağlanmalıdır.
Anahtar Kelimeler: Hemşirelik, Yaşam Boyu
Öğrenme, Öğrenci
The research was conducted to determine the
opinions and tendencies of life-long learning of last
grade nursing students.
In the research, a qualitative descriptive approach
was adopted. Ten last grade nursing students who
received undergraduate education at the Faculty of
Health Sciences were selected as the sample of this
study. In-depth interviews were conducted using semistructured interview format. A thematic analysis was
used to evaluate the interviews.
Data were collected from fourth grade girls (n = 5)
and male (n = 5) students studying at the Faculty of
Health Sciences Nursing Department. There were 4
main themes in the analysis of lifelong learning trends
of last grade nursing students: need to follow
information and innovations, information resources,
effect of social circulation on information transfer,
departmental elective courses are related to lifelong
learning.
Students' lifelong learning tendencies are
considered to be normal. However, considering the
meaning of lifelong learning and the themes taken, it
is thought that the students know this concept but they
do not know the sources they will use to reach this
concept and the sources they will use. Therefore,
encouraging students, enhancing their interest and
desire to self-learning shall ensure that view of lifelong learning is internalized and behaved by these
students.
Keywords: Nursing, Lifelong Learning, Student