e-Journal of New World Sciences Academy, cilt.5, sa.6, ss.140-152, 2011 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma, Türk müziği eğitimi veren devlet konservatuvarları ile eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi A.B.D.‟nda uygulanan başlangıç keman öğretim yöntem ve tekniklerinin incelenmesi ve karşılaştırmalı analizine yöneliktir. Araştırma, durum tespitine dayalı genel tarama modelinde betimsel bir çalışma olup; nitel verilerin elde edilmesinde kaynak/belge tarama yöntemi kullanılmış, nicel verilerin elde edilmesinde ise örneklem grubunda yer alan öğretim elemanlarının görüşlerini tespit etmeye yönelik olarak anket tekniği uygulanmıştır. Anketlerin alanlara ilişkin değerlendirilmesinde % ve f, karşılaştırmalı analizinde ise Ki-kare testine başvurulmuştur. Araştırmanın sonucunda; iki kurum arasında başlangıç keman öğretiminin büyük ölçüde farklılıklar gösterdiği tespit edilmiş ve genel anlamda başlangıç Türk müziği keman öğretiminin de uluslar arası kabul edilen metodlarla yürütülmesinin yararlı olacağı önerisinde bulunulmuştur.