Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Karşılaştıkları Sorunlar


Creative Commons License

Kale M.

Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.9, sa.2, ss.255-280, 2011 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 9 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.255-280
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırmanın amacı, “Öğretmen adaylarının Öğretmenlik Uygulaması dersinde karşılaştıkları sorunları” tespit etmek olarak ifade edilmiştir. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma evrenini; Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örnekleme İlköğretim Bölümünde bulunan 5 ana bilim dalında 8. yarıyılını okuyan Normal ve II. Öğretimden 1’er şube, toplamda da 360 öğrenci seçilmiş ancak bunların 260 tanesine ulaşılmıştır. Araştırmada temel veri toplama aracı olarak kullanılan ölçek araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Veriler çözümlenirken 1. alt amaç için aritmetik ortalama (  ) ve standart sapma (S), 2. ve 3. alt amaçlar için aritmetik ortalama ve t-testi, 4. alt amaç için aritmetik ortalama ve tek yönlü varyans analizi; P<0.05 düzeyinde anlamlı fark bulunduğunda da çoklu karşılaştırma testi (LSD) yapılmıştır. Araştırmanın son alt problemi için nitel analiz yapılmıştır. Öğretmen adayları karşılaştıkları sorunlar arasında okul seçimi, ulaşım güçlükleri ve iletişim gibi sorunlara dikkat çekmişlerdir

The objective of this study is to determine what prospective teachers at elementary education consider about the problems in “Teaching Practice Course”. The population of the descriptive study consists of fourth grade students in the Department of Elementary Education at Gazi Faculty of Education, Gazi University. The sample consists of 360 students – 260 of which returned the survey, including one section from both regular education and evening class education students in their eighth semester. The main data collecting tool was developed by the researcher. During data analysis, the arithmetic mean (  ) and the standard deviation (S) for the first sub-objective, arithmetic mean and t-test for the second and third sub-objectives, and one-way analysis of variance for the fourth sub-objective was done. Since there was significant difference of p<0.05, multiple comparison test (LSD) was also done. For the final question, the qualitative analysis was used. Prospective teachers reported that they have some other problems such as school selection, transportation problems and communication problems.