Comparisons of the Thesis and Dissertation Procedures in the Music Education Post Graduate Programs of Turkey, Canada, Norway, USA And Australia


Creative Commons License

Eskioğlu I.

10th International Conference: Further Education in The Balkan Countries, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2008, ss.82

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.82
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu makalede altı ülkeden seçilen üniversitelerde 2006–2007 öğretim yılında uygulanmakta olan müzik öğretmenliği lisansüstü programlarındaki tez çalışması izlekleri ve danışmanlık sistemleri karşılaştırılmıştır. Saptanan ortak noktalar ve benzerlikler, dünyadaki müzik eğitimi araştırmalarına yönelik küresel standarda; saptanan farklılıklar ise her bir ülkenin kendi bilimsel araştırma kültürüne, araştırma olanaklarına ve gereksinimlerine ya da akademik çalışmalardaki gelişmişlik düzeyine işaret etmektedir. Elde edilen bulgulara dayalı tartışma ve önerilerin, gerek Türkiye’nin gerek diğer ülkelerin müzik öğretmenliği lisansüstü programlarındaki proje-tez çalışmalarının geliştirilmesine katkıda bulunması beklenmektedir.

 

Anahtar Sözcükler: Lisansüstü müzik eğitimi programları, tez izlekleri ve araştırma projeleri, uluslararası karşılaştırmalı eğitim araştırması

In this article, the thesis / dissertation regulations and the advisory systems in 2006-2007 academic years in the graduate music education of the selected universities from six countries have been studied. While their identified common ground and resemblances indicate universal standards of the music education researches throughout the world, the defined differences indicate the scientific research culture of each country, its research facilities and requirements or its development level in academic studies. The discussions and suggestions based on the findings of the study are expected to contribute to the improvement of research project and thesis studies of music education graduate programs in Turkey and other countries.

Key Words: Graduate programs, music education, research project, thesis, dissertation, comparative educational research.