10th International Conference: Further Education in The Balkan Countries, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2008, ss.82
Bu makalede altı ülkeden seçilen üniversitelerde 2006–2007 öğretim yılında
uygulanmakta olan müzik öğretmenliği lisansüstü programlarındaki tez çalışması izlekleri ve danışmanlık sistemleri
karşılaştırılmıştır. Saptanan ortak noktalar ve benzerlikler, dünyadaki müzik
eğitimi araştırmalarına yönelik küresel standarda; saptanan farklılıklar ise
her bir ülkenin kendi bilimsel araştırma kültürüne, araştırma olanaklarına ve
gereksinimlerine ya da akademik çalışmalardaki gelişmişlik düzeyine işaret
etmektedir. Elde edilen bulgulara dayalı tartışma ve önerilerin, gerek Türkiye’nin
gerek diğer ülkelerin müzik öğretmenliği lisansüstü programlarındaki proje-tez
çalışmalarının geliştirilmesine katkıda bulunması beklenmektedir.
Anahtar Sözcükler: Lisansüstü müzik eğitimi programları, tez
izlekleri ve araştırma projeleri, uluslararası karşılaştırmalı eğitim
araştırması
In this article, the thesis / dissertation
regulations and the advisory systems in 2006-2007 academic years in the
graduate music education of the selected universities from six countries have
been studied. While their identified common ground and resemblances indicate
universal standards of the music education researches throughout the world, the
defined differences indicate the scientific research culture of each country,
its research facilities and requirements or its development level in academic
studies. The discussions and suggestions based on the findings of the study are
expected to contribute to the improvement of research project and thesis
studies of music education graduate programs in
Key Words: Graduate
programs, music education, research project, thesis, dissertation, comparative
educational research.