Tıp Eğitimi Dünyası, cilt.26, sa.26, ss.33-40, 2007 (Hakemli Dergi)
Bu makalenin amacı, Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde (GÜTF)
Dönem 5 öğrencilerine yönelik olarak 2006-2007 Eğitim
döneminde uygulamaya konulan Akılcı İlaç Kullanımı (AİK)
stajının temellerini atarken, planladığımız bir eğitim modelinin
içeriğini ve sonuçlarını sunmak ve bu stajı önümüzdeki yıllarda
uygulamayı düşünen diğer fakültelerle deneyimlerimizi
paylaşmaktır. Staj öncesinde GÜTF’de AİK konusuna ilgi duyan
öğretim üyelerinin belirlenmesi ve konu hakkında
bilgilendirilebilmeleri amacıyla, Kanada Dalhousie Üniversitesi
Tıp Fakültesi ve GÜTF işbirliği ile 3 gün süren bir çalıştay
düzenlenmiştir. Çalıştayın bir diğer amacı da, AİK stajında daha
sonra eğitici olarak görev alacak olan farmakologların yanı sıra
klinisyenlerin de konunun önemini kavramaları ve konuya olan
ilgilerini arttırmaktır. Çalıştaya, farklı uzmanlık alanlarından 60
kişi katılmıştır. Tüm katılımcılar çalıştay sonrası alınan geri
bildirimlerde “AİK stajının mezuniyet öncesi tıp eğitiminde yer
alması gerektiğini” vurgulamışlardır. Çalıştay sonrasında stajda
eğitici olarak yer alabileceğini belirten öğretim üyeleri, daha
sonraki bir tarihte AİK stajı için özel olarak planlanmış olan 7
günlük “eğiticilerin eğitimi” kursuna da katılmışlardır. Bu
eğitimlerin sonunda stajda eğitici olarak 8 farklı klinik branştan
toplam 11 adet öğretim üyesi ve 3 adet farmakolog görev almıştır.
Bu modelde, AİK stajı senede 12 kez tekrar edilmekte ve her staj
grubunda Farmakoloji Anabilim dalından bir öğretim üyesinin yanı
sıra bir de klinisyen öğretim üyesi yer almaktadır. Çalıştay ve staja
ait notlar makalede detaylı olarak sunulmakla birlikte özetle, şu
ana kadar elde ettiğimiz öğrenci ve eğitici geri bildirimleri,
Farmakoloji Ab. D. olarak AİK stajını klinisyen öğretim üyeleri ile
beraber uygulamamızın, öğrencilerin kliniklerdeki farklı
branşlardan hocalarla 5 gün boyunca birebir çalışma ve tartışma
olanağı bulmalarını sağladığını; klinikteki hocalarımızın ise bu
eğitimlerde rol almalarının uygun ilaç seçimi konusunda
farmakologların bakış açısını anlamada ve bu eğitimin önemini
kavramada faydalı olduğunu göstermektedir.