ODYOLOJİ VE DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ ÖĞRENCİLERİNDE AKADEMİK AİDİYET


Yıldız M. K., SARIMEHMETOĞLU E. A.

KBB-Forum, cilt.24, sa.2, ss.118-126, 2025 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 24 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2025
  • Dergi Adı: KBB-Forum
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.118-126
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Öğrencilerin üniversiteye yönelik istek ve davranışları onların bağlı oldukları kurumla akademik ve sosyal açıdan uyumlarını etkilemektedir. Bu bağlamda, öğrencilerde gelişen aidiyet öğrencilerin eğitim yaşantılarında önemlidir. Bu çalışmada Odyoloji ve dil ve konuşma terapisi öğrencilerinin akademik aidiyet düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve yöntemler: Ankara Medipol Üniversitesi Odyoloji ve Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü ve Gazi Üniversitesi Odyoloji Bölümü öğrencilerini içeren 280 bireye akademik aidiyet ölçeği doldurulmuş ve demografik bilgileri elde edilmiştir. Bulgular: Çalışmaya 280 öğrenci katılmıştır. Akademik aidiyet açısından erkek ve kadınlar arasında anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Bölümler arasında ise sadece "Derse katılım, kütüphane, kaynak erişimi" alt ölçeği için bölümler arasında anlamlı fark olduğu (p<0.05), "Öğretim üyeleriyle iletişim", "Bilimsel ve kültürel etkinliklere katılım "alt ölçeği ve total ölçek skoru açısından için fark olmadığı görülmüştür (p>0.05). Sınıf düzeyleri arasında da anlamlı fark olmadığı görülmüştür (p>0.05). Sonuç: Çalışmamızın sonuçlarına göre öğrencilerin akademik aidiyet düzeylerinin "Derse katılım, kütüphane, kaynak erişimi" boyutunda farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmamızın bulgularının Odyoloji ile Dil ve Konuşma Terapisi lisans eğitimi veren üniversitelerin eğitim kalitesinin arttırılması için farkındalık oluşturacağı düşünülmektedir.
Objective: Students' aspirations and behaviours towards the university affect their academic and social cohesion with the institution they are affiliated with. In this context, the engagement that develops in students is important in the educational life of students. The aim of this study was to determine the academic engagement levels of audiology and speech and language therapy students. Materials and methods: The academic engagement scale was completed and demographic information was obtained from 280 individuals including students of Ankara Medipol University Audiology Department, Speech and Language Therapy Department and Gazi University Audiology Department. Results: 280 students participated in the study. A significant difference was found between males and females in terms of academic engagement (p<0.05). It was observed that there was a significant difference between the departments only for the subscale "Participation in the course, library, resource access" (p<0.05), while there was no difference in terms of "Communication with faculty members", "Participation in scientific and cultural activities" subscale and total scale score (p>0.05). There was no significant difference between the grade levels (p>0.05). Conclusion: According to the results of our study, it was concluded that the academic engagement levels of the students differed in the dimension of "Class participation, library, resource access". It is thought that the findings of our study will create awareness to increase the quality of education of universities providing undergraduate education in Audiology and Speech and Language Therapy.