: Bu çalışma, akut koroner sendromu (AKS) takiben kardiyak re- habilitasyona (KR) kat ılımda sağlık okuryazarlığının (SOY) öngörücü rolünü araştırmayı ve SOY ile KR’ye kat ılım engelleri aras ındaki ilişkiyi değerlendir- meyi amaçladı. Gereç ve Yöntemler: Ağustos 2022-Aralık 2023 tarihleri ara- sında, KR’ye uygun 60 AKS hastas ı koroner yoğun bakım ünitesinden taburcu edilmeden önce değerlendirildi. Hastaların demografik ve klinik özellikleri kay- dedildi, fiziksel performans ve ya şam kalitesi değerlendirildi. SOY düzeyi Tür- kiye Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği-32 (TSOY-32) ile ölçüldü. Tüm hastalara KR hakkında bilgi verildi ve programa ba şlama randevusu planland ı. KR’ye kat ıl- mayanlara ulaşılıp Kardiyak Rehabilitasyon Engelleri Skalası (KRES) uygulandı. Lojistik regresyon ve korelasyon analizleriyle, SOY, demografik ve klinik özel- likler ve KR katılım engelleri arasındaki ilişkiler incelendi. Bulgular: Hastaların %62'sinin THLS-32 skorları 33'ün altında olup, özellikle hastalıkların önlenmesi ve sağlığın teşviki alanlarında problemli veya yetersiz SOY'u gösterdi. Hastala- rın yalnızca %18'i KR'ye katıldı ve katılım açısından anlamlı bir öngörücü belir- lenemedi. İş/zaman çat ışmaları ve KR'ye ihtiyaç duyulmama alg ısı, belirgin engeller arasında yer aldı. Zayıf fiziksel performans, ileri yaş ve düşük SOY dü- zeyi, komorbidite ve dü şük motivasyonla ili şkili engellerle korele bulunurken; daha yüksek THLS-32 skorları, KR'ye ihtiyaç duymama algısı ile ilişkili bulundu. Sonuç: SOY düzeyi KR’ye katılımı doğrudan öngörmese de KR’ye katılım en- gelleriyle ilişkiliydi. Bu bulgular, KR’ye kat ılım engellerine bireysel zeminde çözüm üretmek için SOY düzeyini dikkate almam ız gerektiğini vurgulamakta- dı
Objective: This study aimed to investigate the predictive role of health literacy (HL) in cardiac rehabilitation (CR) enrollment following acute coronary syndrome (ACS) and to assess the relationship between HL and barri- ers to CR enrollment. Material and Methods: Between August 2022 and De- cember 2023, 60 patients with ACS eligible for CR were enrolled pre-discharge from the coronary intensive care unit. Data on demographics, clinical profiles, physical performance, quality of life, and HL were collected using the Turkish Health Literacy Scale-32 (THLS-32). All patients received CR information and were scheduled to start the program. The Cardiac Rehabilitation Barriers Scale was used to assess barriers for non-attendees during follow-up. Logistic regres- sion and correlation analyses examined associations between HL, demographics, and CR participation barriers. Results: Sixty-two percent of patients had THLS- 32 scores below 33, indicating problematic or inadequate HL, particularly in dis- ease prevention and health promotion. Only 18% of patients enrolled in CR had no significant predictors. Work/time conflicts and the perception of not needing CR were prominent barriers. Poor physical performance, older age, and lower HL were correlated with barriers related to comorbidity and low motivation, whereas higher THLS-32 scores were correlated with the perception of not need- ing CR. Conclusion: HL was associated with barriers to CR rather than directly predicting CR enrollment. These findings highlight the need for tailored inter- ventions that address HL deficits to help overcome CR barriers on an individual level.