Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, cilt.2, sa.2, ss.10-24, 2012 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada, lise öğrencilerinin internet bağımlılığı düzeylerinin ve bu düzeyin hangi değişkenlerle ilişkili olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Cinsiyet, anne ve baba öğrenim durumu, kişisel bilgisayar sahipliği ve sosyal ağları kullanım sürelerinin internet bağımlılığı ile ilişkili olup olmadığı ortaya konulmak istenmiştir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada çalışma grubunu; 2010-2011 eğitim-öğretim yılı 2. döneminde Türkiye’de Bursa İlinde yer alan bir Lisede öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre çalışma grubunda yer alan öğrencilerin % 2,33’ü internet bağımlısı, % 17,45’i eşik ve risk grubunda internet bağımlısı olarak karşımıza çıkmaktadır. Cinsiyet ve sosyal ağları kullanım süresi (3 saatten fazla) internet bağımlılığında istatistiksel olarak anlamlı fark yaratmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar tartışılmış, bu doğrultuda uygulamaya ve gelecek araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.