MÜZİK EĞİTİMİNDE DİJİTAL YAZILIMLARIN EŞLİKTE KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ


Gürgan Öztürk F.

EGE 11th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2024, ss.134

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.134
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırma, müzik eğitiminde kullanılan MakeMusic Cloud dijital yazılımının eşlikte kullanılabilirliğine yönelik müzik eğitimi öğrencilerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Eşlik genellikle bir melodiye veya soloya fon oluşturan, onu tamamlayan ve destekleyen müziksel bir yapıdır. Öğrencinin genel müzik bilgisini, performansını ve teknik yeteneğini geliştirmek için kullanılır. Her öğrenci için bireyseldir ve eğitim süreci içinde değişkenlik gösterebilir. Bu nedenle eğitimci derste kullanacağı eğitim materyallerini öğrencinin akademik durumuna, algılama becerisine göre dikkatli belirlemeli ve uygulamalıdır. Yapılan araştırmalar, müzik eğitiminde eşlikte dijital yazılımların kullanımının öğrenci motivasyonunu arttırdığı ve entonasyon hatalarını düzeltmede yardımcı olduğu görülmektedir. Araştırmanın amacı doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 3 ve 4. sınıf öğrencilerinden rasgele seçilmiştir. Ölçek uygulanmadan önce MakeMusic Cloud dijital yazılımı tanıtılmıştır. Müzik eğitimi öğrencilerinin görüşlerini belirlemek için Kara (2007) tarafından geliştirilen 46 maddelik 5’li likert tipindeki "Eğitim Yazılımları Değerlendirme Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçekler ve alt boyutları arasındaki ilişki Pearson korelasyon testi ile analiz edilmiştir. Tüm analizlerde nominal- 0.05 olarak alınmıştır. Araştırmada ölçekten elde edilen verilerin analizinde, IBM-SPSS-21 programı kullanılmıştır. Eğitim Yazılımları Değerlendirme Ölçeği ve alt boyutları ile cinsiyet arasında yapılan Mann-Whitney U / Bağımsız örnekler t testi sonucunda, Eğitim Yazılımları Değerlendirme Ölçeği ve alt boyutları ile cinsiyet ve sınıf arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p > α=0,05). Eğitim Yazılımları Değerlendirme Ölçeği ve alt boyutları ile çalgı arasında yapılan Kruskal-Wallis / ANOVA F testi sonucunda, Eğitim Yazılımları Değerlendirme Ölçeği ve alt boyutları ile çalgı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p > α=0,05). Araştırma sonuçlarında sınıf, cinsiyet ve çalgı değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki kurulamadığı görülmüştür. Yazılımın İçerik, Kullanım Kolaylığı, Teknik Yeterlilik, Eğitsel Yeterlilik, Kişisel Düşünceler başlıkları altında incelenmesinde yazılımın yeterli olduğu görülmüştür.