Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanlığı, 38. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (ICANAS), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Eylül 2007
Bilgi
teknolojileri toplumsal yaşamımızın her alanında inanılmaz değişimlere neden
olmaktadır. Bunun sonucunda başta endüstri, ekonomi, iletişim olmak üzere pek
çok toplumsal sistem eğitim kurumlarının teknolojiyi kullanabilen bireyler
yetiştirmesini beklemektedir. Böylelikle eğitim kurumlarının yapı ve işlevleri
değişmekte, teknolojinin kullanımını öğretmek yeterli olmayıp, teknolojinin
öğretim etkinliklerinde kullanılmasını sağlamak gerekliliği ortaya çıkmaktadır
(Eğitimde Bilgi Teknolojisi Araçlarının Kullanımı ve Rolü, 2004).
Yirmibirinci
yüzyıl eğitim yönelimleri ile verilen bilgiyi öğretmeyi ve ezberletmeyi temel
alan eğitim modelleri, yerini düşünebilen ve problem çözebilen öğrenci
yetiştirme modellerine bırakmaktadır. Günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma,
değerlendirme, analiz yapma ve senteze varma konusunda yüksek beklentileri
vardır. Aktif öğrenme modellerinin uygulamalarını destekleyen teknoloji farklı
öğrenme modellerine uygun olmakta ve belirli bir öğrenme ihtiyacı olan
öğrenciye motivasyon kaynağı oluşturmaktadır. Artık eğitimin her düzeyinde ders
programlarına giren teknoloji, hem öğretmenlere, hem de öğrencilere pek çok
alanda yeni olanaklar sunmaktadır. Bireyler teknolojiyi aktif olarak kullanarak
kendi tecrübeleri ve keşifleri ile bilgi edinmeye yönelmektedir. Bu öğrenmeler
ile geliştirdikleri yeni düşünce sistemlerini kendi kişisel yaşantılarına, daha
sonra ise profesyonel yaşantılarına aktarabilmektedirler.
Geleneksel
anlamdaki müzik eğitimi dünyanın pek çok ülkesinde teknoloji desteği ile çok
etkili ve çok boyutlu hale gelmiştir. Profesyonel müzik eğitimi veren
yükseköğretim kurumlarının müfredat programlarında yer alan teknolojiler müzik
öğrenme ortamını, teknolojik öğrenme merkezine dönüştürmektedir. Bu okullarda
kullanılan