Online Journal of Music Sciences, cilt.6, sa.1, ss.5-43, 2021 (Scopus)
Bu araştırmada müziksel işitme okuma ve yazma eğitimi için oluşturulmuş çalışma sayfalarından olan Musictheory.net’in içerik bakımından incelenmesi ve bu eğitim çerçevesinde kullanılabilirliğinin ortaya konması amaçlanmakta ve uzaktan eğitimin oldukça yaygınlaştığı günümüzde müziksel işitme okuma ve yazma eğitimi çerçevesinde işitme, okuma ve yazma becerisi geliştirmeye yönelik oluşturulmuş internet tabanlı sayfaların incelenmesi, eğitim-öğretimde ve ölçme-değerlendirmede bu tarz sayfaların kullanılabilirliğinin ortaya konması, eğitimcilere ve öğrencilere rehber niteliğinde olması ve ileride yapılabilecek araştırmalara kaynak oluşturması açısından önem taşımaktadır. Bu çalışma betimsel bir araştırma olup araştırmada elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. İlgili çalışma sayfasında bulunan alıştırmaların içerik olarak nasıl bir görünüş sergilediği, özellikleri, alıştırmaların kullanımı ve ölçme değerlendirmeye uygunluk gibi konular incelenmiştir. Bu çalışma sayfası altı bölümde incelenmiştir. İlk beş alıştırma müziksel işitme ve teori ile ilgili olup son bölüm bu alıştırmaların öğrencilerin hazırbulunuşluk durumlarına göre kişiselleştirilmesi ve alıştırmaların sonucunda ölçme değerlendirme yapılabilmesi için oluşturulmuştur. Bunların sonucunda, zaman ve mekândan bağımsız olarak öğrencilere alıştırma yapmada kolaylık sağlaması açısından bu ve bunun gibi çalışma sayfalarının önemine dikkat çekilmiş olup olumlu ve olumsuz bulunan özellikleri sonuç ve öneriler başlığı altında sunulmuştur.
In this research, it is aimed to examine Musictheory.net, which is one of the worksheets created for musical hearing, reading and writing education, in terms of content and to reveal its usability in this education framework. In today's world where distance education has become widespread, it is important to examine internet-based pages created to improve hearing, reading and writing skills, and to reveal the usability of such pages in education and assessment and evaluation, as a guide for educators and students. It is also a resource for future studies. This study is a descriptive research and the data obtained in the research were analyzed by content analysis method. Topics such as how the exercises in the relevant worksheet appear in terms of content, their features, the use of the exercises and the suitability for measurement and evaluation have been examined. This worksheet is analyzed in six sections. The first five exercises are about musical hearing and theory, and the last section was created to personalize these exercises according to the readiness of the students and to make assessment and evaluation as a result of the exercises. As a result of these, the importance of this and similar worksheets in terms of facilitating the students to practice, regardless of time and place, has been pointed out, and their positive and negative features are presented under the title of results and suggestions.