Journal of New World Science Academy, cilt.4, sa.2, ss.632-651, 2009 (Hakemli Dergi)
Çalışmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okumaya
yönelik tutumlarını ölçmek için “tutum ölçeği” geliştirmektir. Ölçeğin
faktörlerinin belirlenmesi ve güvenirliği ile ilgili kanıtların
toplanmasında 367 öğrenciden alınan veri kullanılmıştır. Çalışmanın
geneline 816 öğrenci dâhil edilmiştir. Açımlayıcı ve doğrulayıcı
faktör analizi ile ölçeğin 4 faktörlü bir yapıya sahip olduğu
belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0,930
bulunmuştur. Güvenirlik katsayısı, alt gruplar için de ayrı ayrı
hesaplanmıştır. Ayrıca ölçeğin ölçüt geçerliliğine dair kanıtlar
toplanmaya çalışılmıştır.
The purpose of this study is developing an attitude scale which
used for measuring secondary class students attitudes toward reading.
Participants consisted of 816 elementary students attending ten public
elementary schools. Factor analysis and reliability analysis data was
gathered from 367 students attending three public schools. It’s
determined by exploratory factor analysis and confirmatory factor
analysis that scale has 4 factors. Cronbach Alpha was calculated
0,930. It was calculated for subgroups separately. It’s also strived
to collect evidence about scale’s criterion-related validity.