Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.24, sa.2, ss.708-729, 2022 (Hakemli Dergi)
Son dönemlerde, sanal ve artırılmış gerçeklik çalışmalarının artması ve ilgili teknolojilerin gelişmesiyle
birlikte metaverse, dünyanın dört bir yanından büyük ilgi görmüştür. Metaverse ile fiziksel etkileşimlere
sahip oldukça gerçekçi sanal bir dünya oluşturmakta ve fiziksel engellilik kavramları zayıflatılarak
toplum için oldukça faydalı olması beklenmektedir. Ancak, metaverse dünyası henüz emekleme
aşamasındadır. Metaverse çalışmalarının önümüzdeki on yıl içerisinde sanal ortamda aktif rol
oynayacağı düşünülmektedir. Web 3.0 teknolojisinin ilerlemesi ile bünyesinde devasa projeleri
barındıran bu kavram, sanal para (kripto) yatırımcılarının da odak noktasındadır. Bu alanda çeşitli sanal
projeler devam ederken akademik olarak fazla bilgi ve çalışmalar bulunmamaktadır. Öte yandan
teknolojik gelişmelere oldukça duyarlı olan reklamcılık faaliyetlerinin bu yeni gelişmeyle birlikte farklı
uygulama tekniklerine geçiş yapması muhtemeldir. Geçmişten bir papirüs üzerine basılı reklam
materyalinden günümüzde nasıl ki internet reklamcılığına geçiş yapılmış ise reklamcılık faaliyetleri
teknoloji ile bütünleşerek metaverse evreninde de kendine bir yer bulacaktır. Nitel durum
değerlendirmesi olarak planlanan çalışmanın amacı, metaverse kavramının ne olduğuna dair görüşlerin
özetlenmesi, reklamcılığın tarihsel dönüşümü ve metaverse evreninde kendine nasıl bir yer bulacağına
dair öngörülerimiz raporlanarak alan yazına katkı sağlamaktır.