2nd International Symposium of Scientific Research and Innovative Studies, Balıkesir, Türkiye, 2 - 05 Mart 2022, ss.1121-1122
Biz
öğretmenlerin çoğu, öğrencilerin, anadili İngilizce olan konuşucuların ne kadar
hızlı konuştuğuyla veya sözcüklerin bir başına bağlam içinde konuşulduğundaki
zamandan nasıl farklı olduklarıyla ilgili şikâyet ettiklerini duymuşuzdur. Farklı
gerekçelere rağmen, en belirleyici faktörün “geleneksel sözcük biçimlerinin
kendiliğinden, gündelik konuşma üzerindeki zamansal ve eklemleyici kısıtlamalar
nedeniyle maruz kaldığı değişikliklere” (Hieke, 1987, p. 41) işaret eden bağlantılı konuşma
olduğu iddia edilebilir. Bağlantılı konuşma süreçleri (BKS) olarak da
adlandırılan bu değişiklikler, sözcükler sözlü söylemde (yani doğal veya etkileşimli
konuşmalarda) telaffuz edildiğinde meydana gelir ve dilsel bağlamdan, konuşma
hızından ve özel değişkelerden kaynaklanır. Bağlantılı konuşma, konuşma tanıma
ve metinden okuma teknolojilerinin yanı sıra İngiliz dili öğrenicileri (İDÖ)
için de gereklidir. Onsuz, konuşma kopuk ve yapay gelebilir ve sözlü iletişimde
ciddi anlaşılırlık sorunlarına yol açabilir. Bu nedenle, İDÖ’ler ilgili bilgi
ve yetkinlik, yani kelimeleri tek başına ve bağlam içinde ifade etme
yeteneğiyle donatılmalıdır. Dolayısıyla, bu bildiri, (i) temel BKS
sınıflandırmalarını betimleyerek, (ii) önceki araştırma bulgularını tartışarak
ve (iii) bunları İDÖ’lere öğretecek uygulanabilir yöntemler sunarak İngilizce’
deki BKS’leri ele almayı amaçlamaktadır. Böylece, BKS'ler hakkında öğrenci ve
öğretmen farkındalığının artmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Many of
us teachers have heard students complain about how fast native speakers of
English speak or how words sound different in isolation from when they are
spoken in context. Divergent justifications notwithstanding, the most
determining factor might be claimed to be connected speech referring to “the
changes which conventional word forms undergo due to the temporal and
articulatory constraints upon spontaneous, casual speech” (Hieke, 1987, p. 41).
Also called connected speech processes (CSPs), these changes occur when words
are pronounced in spoken discourse (i.e. spontaneous or conversational speech)
and originate from linguistic context, speech rate, and register. Connected speech
is essential to speech recognition and text-to-speech technologies as well as
English language learners (ELLs). Without it, speech may sound disconnected and
artificial and result in serious intelligibility problems in oral
communication. In this regard, it might be viewed as the most salient
pronunciation feature in listening comprehension. For that reason, ELLs should
be furnished with the relevant knowledge and competence, that is, the ability
to articulate words in isolation and context. This paper consequently aims to
tackle the CSPs in English by (i) characterizing the main classifications, (ii)
discussing previous research findings, and (iii) presenting practicable methods
for teaching them to ELLs. It thereby intends to contribute to an augmentation
in learner and teacher awareness about the CSPs.