Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin duygusal karar verme stilini ölçmeyi amaçlayan geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek hedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda ölçek 2022-2023 eğitim öğretim döneminde Kırşehir merkezde yer alan 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden oluşan 476 kişilik bir örneklem grubuna uygulanmıştır. Araştırmada, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizleri gerçekleştirilmiş, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri kullanılarak ölçeğin yapısal özellikleri değerlendirilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi (AFA) sonuçları, duygusal karar verme stili ölçeğinin “Hisler ile Karar Verme”, “Yönlendirici Karar Verme” ve “Sezgisel Karar Verme” olmak üzere üç faktörlü bir yapıya sahip olduğunu ortaya çıkarmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ise açımlayıcı faktör analizi ile gözlemlenen modelin farklı bir örneklem üzerinde test edilerek geçerli olduğunu doğrulamıştır. Öte yandan ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı ,83 olarak tespit edilmiş ve bu katsayı ölçeğin yüksek güvenilir bir yapıyı sergilediğini göstermiştir. Sonuç olarak geliştirilen duygusal karar verme stili ölçeği, duygusal karar vermeyi ölçmeyi amaçlayan araştırmalarda kullanılabileceği söylenebilir.
This study aims to develop a valid and r eliable measurement tool to assess middle school students' emotional decision-making styles. For this purpose, the scale was applied to a sample group of 476 7th and 8th-grade students from Kırşehir city center during the 2022-2023 academic year. In the study, the validity and reliability analyses of the scale were conducted, and the structural characteristics of the scale were evaluated using exploratory and confirmatory factor analyses. The results of the exploratory factor analysis (EFA) revealed that the Emotional Decision-Making Style Scale has a three-factor structure: 'Decision Making with Feelings,' 'Guided Decision Making,' and 'Intuitive Decision Making.' The confirmatory factor analysis (CFA) confirmed the validity of the model observed in the exploratory factor analysis by testing it on a different sample. Furthermore, the Cronbach's Alpha internal consistency coefficient of the scale was found to be .83, indicating that the scale has a high level of reliability. As a result, it can be concluded that the developed Emotional Decision-Making Style Scale can be used in research aiming to measure emotional decision-making.