işletme, cilt.2, sa.2, ss.29-46, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki öğretim elemanlarının büyük veri alanı ile ilgili farkındalık ve
eğitimle alakalı beklentilerinin analiz edilmesidir. Bu doğrultuda öğretim elemanlarının büyük veri
ile ilgili, aşina oldukları ve kullandıkları yazılımları, akademik ilgileri ve eğitimle alakalı beklentileri
ortaya konulmuştur. Araştırmaya, Ankara ilinde belirlenen üniversitelerin Bilgisayar Mühendisliği,
Matematik, İstatistik ve Yönetim Bilişim Sistemleri bölümlerinde ders veren 153 öğretim elemanı veri
sağlamıştır. Elde edilen veriler tek örneklem t-testiyle analiz edilmiştir. Bulgulara göre, öğretim
elemanları tarafından en çok aşina olunan büyük veri yazılımları Oracle Big Data, Apache Hadoop,
Microsoft Hadoop ve Spark, en çok kullanılan yazılımlar ise sırayla Apache Hadoop, Oracle Big Data,
Spark ve HDFS olmuştur. Öğretim elemanlarının büyük veriyle ilgili akademik ilgilenimleri,
tamamlamakta oldukları veya halen devam eden akademik çalışmaları üzerinden gösterilmiştir.
Büyük veri ile ilgili eğitim beklentileri ise, oluşturulan anket formunda yer alan ifadelerin
ortalamalarının analiz edilmesiyle değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular uygulamaya yönelik
tavsiyelerle birlikte tartışılmıştır
This study aims to determine the awareness of academicians about the big data field and their
expectations about big data education in Turkey. In this context, the big data softwares that
academicians are familiar with or previously used, academic interests, and expectations about
education are analyzed. One hundred fifty-three academicians provided the data in the Computer
Science, Mathematics, Statistics, and Management Information Systems departments of universities in
Ankara. For the analysis of the survey data, t-test analysis was used. According to the findings, big
data software that academicians are most familiar with were Oracle Big Data, Apache Hadoop,
Microsoft Hadoop, and Spark. The most used big data softwares were Apache Hadoop, Oracle Big
Data, Spark, and HDFS. The academic interest of faculty members in big data is demonstrated through
their published and ongoing academic studies. The educational expectations of the academicians were
discussed by analyzing the means of the items. Findings discussed with implications.