Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Keman Öğrencilerine Uygulanan Müzikal Boğumlama Eğitiminin Temel Müzikal Boğumlama Özelliklerine Etkisi


Creative Commons License

Tanınmış G. E.

ZKÜ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.8, sa.15, ss.149-163, 2012 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 8 Sayı: 15
  • Basım Tarihi: 2012
  • Dergi Adı: ZKÜ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.149-163
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırma, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Verilerinin toplanmasında iki bölmeli ölçekten oluşan gözlem formu ve onunla elde edilen nitel verilerin nicel veriye dönüştürülmesinde de beş bölmeli gözlem sonuçlarını puana dönüştürme ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin, öğrencilerin temel müzikal boğumlama özelliklerini olumlu yönde etkilediği görülmektedir.

The purposes of this study are to determine the effect of the musical articulation education on the violin students’ musical articulation ability at Gazi University Gazi Education Faculty Fine Arts Education Department Music Education Branch. The data was collected through an observation form consisting of two sections, and a questionnaire consisting of five sections used to quantify the qualitative data. Yet, the study was determined that the musical articulation education applied affects the students’ musical articulation characteristics positively and meaningfully.