Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, cilt.31, ss.545-552, 2021 (Hakemli Dergi)
İnşaat mühendisliği öğrencilerinin lisans eğitimlerinde almış oldukları bitirme projesi ve yaz stajı dersi, gelecekteki çalışma hayatları hakkında ön fikir oluşturmaktadır. Geleneksel olarak lisans eğitimlerinde dinleyici konumda bulunan öğrenciler yaz stajı ve bitirme projesi dersi sayesinde mesleki çalışma koşullarını deneyimlemekte, ayrıca mesleki anlamda eksiklerini tamamlamakta ve inşaat mühendisliği problemlerini araştırarak çözüm yolları bulmayı aktif olarak öğrenmektedirler. Bu çalışma ile yaz stajı ve bitirme projesi dersleri almış olan inşaat mühendisliği öğrencilerinin, pasif öğrenme yolu ile teorik olarak aldıkları derslerin yaz stajı ve bitirme projesine etkisi, mesleki eksiklerinde farkındalıklar, yaz stajı ve/veya bitirme projesi derslerinin gelecekteki kariyer ve akademik tercihlere etkisi incelenmiştir. Bu amaçla Gazi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi ve Teknoloji Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümlerinde 2018-2020 yılları arasında bitirme projesi dersini alan 340 öğrenciye anket çalışması yapılmıştır. Anketlerin değerlendirilmesi sonucunda öğrencilerin zorunlu olan staj sayılarının arttırılarak daha fazla alan ve tecrübe kazanmaları amacıyla çalışma tecrübesi olan insanlar tarafından düzenlenecek sempozyumlara daha fazla ihtiyaç duyulduğu sonucu elde edilmiştir.
An initial comprehension of professional civil engineering is generated in the minds of civil engineering students via the graduation project and the summer internship course. In the conventional undergraduate education, students have a passive role as listeners; however, thanks to the summer internship and the graduation project, they are provided the opportunity to actively search for solutions by investigating the conditions in their work environment, the engineering problems, and their professional deficiencies. In this study, the contributions of theoretical courses, which were based on passive learning, to the performances of the students during their summer internship and graduation project were investigated. Moreover, the effect of the summer internship and/or graduation project courses on the awareness of their professional deficiencies, future careers, and academic preferences were also examined. For this purpose, a questionnaire was designed for 340 students who completed the graduation project course between 2018-2020 at Gazi University Engineering Faculty and Technology Faculty Civil Engineering Departments. The findings of the questionnaire showed that the number of compulsory internships should be increased for students and there is a need for seminars organized by highly experienced professionals from diverse technical areas, in order to give students more experience on different areas.