İnşaat Mühendisliği Öğrencilerinin Ana Bilim Dallarındaki Yeterlilikleri Üzerine Bir Araştırma: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri


Creative Commons License

Karaçor F., Yünkül K., Erdağ A.

Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, cilt.31, ss.545-552, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

İnşaat  mühendisliği  öğrencilerinin  lisans  eğitimlerinde  almış  oldukları  bitirme  projesi  ve  yaz  stajı  dersi,  gelecekteki  çalışma  hayatları hakkında  ön  fikir  oluşturmaktadır.  Geleneksel  olarak  lisans  eğitimlerinde  dinleyici  konumda  bulunan  öğrenciler  yaz  stajı  ve  bitirme projesi  dersi  sayesinde  mesleki  çalışma  koşullarını  deneyimlemekte,  ayrıca  mesleki  anlamda  eksiklerini  tamamlamakta  ve  inşaat mühendisliği  problemlerini  araştırarak  çözüm  yolları  bulmayı  aktif  olarak  öğrenmektedirler.  Bu  çalışma  ile  yaz  stajı  ve  bitirme  projesi dersleri  almış  olan  inşaat  mühendisliği  öğrencilerinin,  pasif  öğrenme  yolu  ile  teorik  olarak  aldıkları  derslerin  yaz  stajı  ve  bitirme projesine  etkisi,  mesleki  eksiklerinde  farkındalıklar,    yaz  stajı  ve/veya  bitirme  projesi  derslerinin  gelecekteki  kariyer  ve  akademik tercihlere  etkisi  incelenmiştir.  Bu  amaçla  Gazi  Üniversitesi  Mühendislik  Fakültesi  ve  Teknoloji  Fakültesi  İnşaat  Mühendisliği Bölümlerinde  2018-2020  yılları  arasında  bitirme  projesi  dersini  alan  340  öğrenciye  anket  çalışması  yapılmıştır.  Anketlerin değerlendirilmesi  sonucunda  öğrencilerin  zorunlu  olan  staj  sayılarının  arttırılarak  daha  fazla  alan  ve  tecrübe  kazanmaları  amacıyla çalışma  tecrübesi olan  insanlar  tarafından  düzenlenecek  sempozyumlara  daha  fazla  ihtiyaç  duyulduğu  sonucu  elde  edilmiştir. 

An  initial  comprehension  of  professional  civil  engineering  is  generated  in  the  minds  of  civil  engineering  students  via  the  graduation project  and  the  summer  internship  course.  In  the  conventional  undergraduate  education,  students  have  a  passive  role  as  listeners; however,  thanks  to  the  summer  internship  and  the  graduation  project,  they  are  provided  the  opportunity  to  actively  search  for  solutions by  investigating  the  conditions  in  their  work  environment,  the  engineering  problems,  and  their  professional  deficiencies.  In  this  study, the  contributions  of  theoretical  courses,  which  were  based  on  passive  learning,  to  the  performances  of  the  students  during  their  summer internship  and  graduation  project  were  investigated.  Moreover,  the  effect  of  the  summer  internship  and/or  graduation  project  courses on  the  awareness  of  their  professional  deficiencies,  future  careers,  and  academic  preferences  were  also  examined.  For  this  purpose,  a questionnaire  was  designed  for  340  students  who  completed  the  graduation  project  course  between  2018-2020  at  Gazi  University Engineering  Faculty  and  Technology  Faculty  Civil  Engineering  Departments.  The  findings  of  the  questionnaire  showed  that  the  number of  compulsory  internships  should  be  increased  for  students  and  there  is  a  need  for  seminars  organized  by  highly  experienced professionals  from  diverse  technical areas,  in  order  to  give  students  more  experience  on  different areas.