Dijital oyunların eğitim seviyelerine göre kullanılma durumları


Creative Commons License

Ülker Ü., Bülbül H. İ.

TÜBAV Bilim Dergisi, cilt.11, sa.2, ss.1-10, 2018 (ESCI)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 11 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: TÜBAV Bilim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Emerging Sources Citation Index (ESCI), Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.1-10
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Özet

Dijital oyunlar, son dönemlerde eitim alanında yükselen bir eilime sahiptir. Baarı, motivasyon, ibirlii gibi faydalarının yanı sıra baarısızlık, asosyal yaam, kendine zarar verme, baımlılık gibi zararları da olabilmektedir. Dijital oyunların eitimde kullanımının geliim ve örenme psikolojisi açısından önemli olduu ve doru yönlendirilmesi gerektii düünülmektedir. Çalımanın amacı, dijital oyunların kullanılabilecei uygun eitim seviyelerinin tespit edilmesidir. Nicel yaklaımlardan tarama yöntemi kullanılmıtır. Basit rastgele örnekleme yöntemiyle belirlenen örneklem, temel eitim bölümünde 3. ve 4. sınıfta örenim gören N=266 örenciden olumaktadır. Veri toplama aracı aratırmacılar tarafından hazırlanmıtır. Veriler frekans, yüzde ve çapraz tabloyla analiz edilmiş ve Ki-Kare testi uygulanmıtır. Dijital oyunların kullanılabilecei uygun eitim seviyeleriyle ilgili; tüm katılımcıların %21.4’ü okul öncesinde uygun olduunu ve %15.4’ü ise hiçbir seviyede uygun olmadıını düünmektedir. Baımlı deiken, uygun olduu düünülen eitim seviyesi; baımsız deikenler, bölüm, sınıf, cinsiyet ve dijital oyun oynama durumudur. Baımlı deikenin bölüm deikeni ve dijital oyun oynama deikeniyle arasında anlamlı fakat çok zayıf bir iliki varken sınıf ve cinsiyet deikenleriyle arasında anlamlı bir iliki bulunamamıtır. Elde edilen sonuçlar, eitimde dijital oyun kullanılmasının eitimin her seviyesinde mümkün olmakla birlikte daha çok küçük yaş gruplarında uygun olduunu göstermitir. Farklı bakış açılarının faydalı olacaı inancıyla farklı ve daha geniş örneklemler ve farklı yöntemlerle çalımanın tekrarlanması önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler: Dijital oyun, öretmen adayı, eitimde dijital oyunlar