Bu araştırmanın amacı 2014-2020 yılları arasında yayınlanan ve STEM (Science,Technology, Engineering, Mathematics) uygulamalarının kullanıldığı ampirik çalışmalarınincelenmesidir. Bu kapsamda yurt içinde yayınlamış ve fen eğitiminde STEMuygulamalarını içeren araştırmalar taranmıştır. Tarama, Tübitak ULAKBİM, DergiPark veGoogle Scholar adreslerinde, “STEM uygulamaları”, “STEM etkinlikleri”, “STEMatölye”“FeTeMM” ve“FeTeMM uygulamaları” anahtar kelimeleri ile yapılmıştır. Belirlenen dahiletme ve hariç tutma kriterleri doğrultusunda 40 çalışmanın incelenmesine karar verilmiştir.Araştırmanın amacına uygun çalışmalar incelenmek üzere sınıflandırılmıştır. Ardındançalışmalar yöntem, yayın yılı, örneklem grubu, uygulamalarda kullanılan araç-gereçler,uygulamalarda kullanılan öğretim modeli ve STEM uygulamalarının etkisinin araştırıldığıbağımlı değişkenler açısından incelenmiştir. Fen eğitiminde STEM uygulamalarınınkullanıldığı ampirik çalışmaların son yıllarda artış gösterdiği belirlenmiştir. Çalışmalardabüyük oranda nitel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği görülmektedir. Öne çıkan diğerbir bulgu ise STEM uygulamaları ile gerçekleştirilen çalışmalarda büyük oranda kolayulaşılabilir laboratuvar malzemelerinin kullanılmış olmasıdır. Bununla birlikte teknolojitabanlı robotik uygulamaların kullanımının az olduğu ve tercih edilen robotikuygulamalarının ise birkaç programla sınırlı olduğu ulaşılan diğer bir bulgudur. STEMuygulamalarında tercih edilen öğretim modelinde ise mühendislik tasarım döngüsününsıkça tercih edildiği belirlenmiştir. STEM uygulamaları ile öğrencilerin akademik başarı,bilimsel süreç becerileri, problem çözme becerileri, motivasyon, öz yeterlilik algıları, ilgi vetutumlarında olumlu etkilere sahip olduğu belirlenmiştir. STEM uygulamalarının feneğitiminde daha yaygın kullanımı için rehber uygulama kılavuzlarının oluşturulması yararlıolacaktır. Fen eğitimi için STEM entegrasyonunun yaygınlaştırılması önerilmektedir
The purpose of this study is to examine the empirical studies published between 2014-2020and using STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) applications. In thiscontext, studies published in the country and including STEM applications in scienceeducation were scanned. The search was carried out at Tübitak ULAKBİM, DergiPark, andGoogle Scholar with the keywords "STEM applications", "STEM activities", "STEMworkshop" "STEM" and "STEM applications". It was decided to examine 40 studies in linewith the specified inclusion and exclusion criteria. Studies suitable for the purpose of theresearch were classified to be examined. Then, the studies were examined in terms ofmethod, publication year, sample group, tools and materials used in the applications, theteaching model used in the applications, and the dependent variables in which the effects ofSTEM applications were investigated. It has been determined that empirical studies usingSTEM applications in science education have increased in recent years. It is seen thatqualitative research methods are mostly preferred in the studies. Another prominent findingis that easily accessible laboratory materials were used to a large extent in the studiescarried out with STEM applications. However, it is another finding that the use oftechnology-based robotic applications is low, and the preferred robotic applications arelimited to a few programs. It has been determined that the engineering design cycle isfrequently preferred in the preferred teaching model in STEM applications. It has beendetermined that STEM applications have positive effects on students' academic achievement,scientific process skills, problem-solving skills, motivation, self-efficacy perceptions,interests, and attitudes. It would be useful to create application guides for more widespreaduse of STEM applications in science education. It is recommended to expanding STEMintegration for science education.