Eğitime Adanmış Yarım Asır Prof. Dr. Tayip DUMAN’a Armağan


Çetin Ş., Çetin F., Bingöl A. S.

Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2020

  • Yayın Türü: Kitap / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2020
  • Yayınevi: Pegem A Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya ilişkin tutumları tespit edilmeye çalışılmış ve elde edilen veriler farklı değişkenler bağlamında irdelenmiştir. Araştırmaya dair veriler, Korkmaz, Şahin ve Yeşil (2011) tarafından geliştirilen “Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Uygulama Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinin farklı öğretmenlik programları ve farklı sınıf kademelerinde 2019-2020 eğitim öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören 336 kadın ve 74 erkek öğretmen adayı olmak üzere 410 kişiden toplanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılarak konu bazında var olan durum betimlenmeye çalışılmıştır. Verilerin analizi yapılmadan önce dağılımın normalliği ilgili testler yapılmış ve dağılımın normalliğine dair yeterli kanıtlar elde edildikten sonra bağımsız değişkenlerin yapısına dayalı olarak veri analizinde bağımsız gruplar için t Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) tekniklerinden yararlanılmıştır. Bunun yanı sıra adı geçen bağımsız değişkenlerin öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutum puanlarındaki etkisini belirlemek amacıyla her bağımsız değişkene dayalı olarak etki büyüklüğü değerleri hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutum puanlarının analizde kullanılan cinsiyet, akademik başarı, sınıf düzeyi ve bilimsel araştırma sonuçlarını önemseme bağımsız değişkenlerine göre tutum puanlarının farklılaştığı gözlenmiştir.