Journal of Current Debates in Social Sciences (CUDES), cilt.6, sa.2, ss.94-107, 2023 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada Almanca dersi gören öğrencilerin Almancaya yönelik tutumlarının
ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Batı Karadeniz
Bölgesinde yer alan üniversitelerin ilgili fakültelerinde Almanca eğitimlerine
devam eden öğrenciler oluşturmuş, araştırma modeli olarak ise tarama modeli
kullanılmıştır. Verilerin toplanması için “Almancaya Yönelik Tutum Ölçeği”
kullanılmış ve çalışmaya Kastamonu Üniversitesi, Zonguldak Bülent Ecevit
Üniversitesi, Amasya Üniversitesi, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve Samsun
Ondokuz Mayıs Üniversitelerinde Almanca dersi gören 834 öğrenci katılmıştır.
Yapılan analiz sonuçlarında; öğrencilerin Almancaya yönelik genel tutumlarının
olumlu olduğu, kadınların erkeklere göre ve Almanca bölümü okuyan öğrencilerin
diğer bölümlerde (Turizm ve İngilizce bölümleri) okuyan öğrencilere göre tutum
düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir
This study aims to measure the attitudes of students taking German courses
towards German. The study group consisted of students studying German language
education in the relevant faculties of the universities in the Western Black Sea
Region, and the study employed survey model as the research model. "Attitude
Scale towards German" was used to collect the data, and 834 students studying
German at Kastamonu University, Zonguldak Bülent Ecevit University, Amasya
University, Tokat Gaziosmanpaşa University and Samsun Ondokuz Mayıs
University participated in the study. Considering the results of the analyses, the
general attitudes of the students towards German were positive, the attitudes of
females were higher than those of males, and the attitudes of the students studying
in German language departments were higher than those of the students studying in
other departments (Tourism and English departments)