Üniversite Öğrencilerinin Almancaya Yönelik Tutumları: Batı Karadeniz Örneği


Yaprak A., Koçak M.

Journal of Current Debates in Social Sciences (CUDES), cilt.6, sa.2, ss.94-107, 2023 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmada Almanca dersi gören öğrencilerin Almancaya yönelik tutumlarının ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Batı Karadeniz Bölgesinde yer alan üniversitelerin ilgili fakültelerinde Almanca eğitimlerine devam eden öğrenciler oluşturmuş, araştırma modeli olarak ise tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanması için “Almancaya Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmış ve çalışmaya Kastamonu Üniversitesi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Amasya Üniversitesi, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitelerinde Almanca dersi gören 834 öğrenci katılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarında; öğrencilerin Almancaya yönelik genel tutumlarının olumlu olduğu, kadınların erkeklere göre ve Almanca bölümü okuyan öğrencilerin diğer bölümlerde (Turizm ve İngilizce bölümleri) okuyan öğrencilere göre tutum düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir

This study aims to measure the attitudes of students taking German courses towards German. The study group consisted of students studying German language education in the relevant faculties of the universities in the Western Black Sea Region, and the study employed survey model as the research model. "Attitude Scale towards German" was used to collect the data, and 834 students studying German at Kastamonu University, Zonguldak Bülent Ecevit University, Amasya University, Tokat Gaziosmanpaşa University and Samsun Ondokuz Mayıs University participated in the study. Considering the results of the analyses, the general attitudes of the students towards German were positive, the attitudes of females were higher than those of males, and the attitudes of the students studying in German language departments were higher than those of the students studying in other departments (Tourism and English departments)