Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Part C: Tasarım ve Teknoloji, cilt.10, sa.2, ss.10-16, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma ile; kurumların bilgi güvenliğini sağlamaya
yönelik yapmış olduğu çalışmaların ve bu doğrultuda hazırlamış oldukları bilgi
güvenliği politikalarının kurumsal bilgi güvenliğinin sağlanması açısından
mevcut durumunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Kamu kurumlarının bilgi
güvenliği politikalarının analiz edilmesi amacıyla kritiklik durumlarına göre
örneklem yöntemiyle seçilen kamu kurumlarında bilgi teknolojileri/güvenliği
alanında farklı branşlarda 121 çalışanın katılımıyla anket çalışması
gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından 55 soruluk
bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket üç bölümden oluşmaktadır. Anketin
birinci bölümünde katılımcıların demografik bilgilerini anlamaya yönelik
sorular, ikinci bölümünde katılımcıların görev aldığı kurumun kurumsal yapısını
anlamaya yönelik sorular ve üçüncü ve son bölümünde ise bilgi güvenliğini
politikalarının etkinliğini ölçmeye yönelik hazırlanan 48 sorudan oluşan 5’li
likert tipi sorular yer almaktadır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında
SPSS 28.0 istatistik paket programı aracılığıyla çözümlenerek karşılaştırmalar
yapılmıştır. Geçerlik güvenirlik analizi sonucu Cronbach Alpha (α) güvenirlik
katsayısı anketin tümü için ,96 olarak hesaplanmıştır. Verilere uygulanan
Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk normallik testleri sonucunda p anlamlılık
değeri 0,05 anlamlılık değerinin üzerinde olduğu için verilerin normal
dağıldığı hipotezi kabul edilerek normal dağılan veriler için uygulanan
parametrik testler tercih edilmiştir. Verilerin analizi için tanımlayıcı
istatistiksel analizler, bağımsız grup t testi, üç ya da daha fazla grup
karşılaştırması için tek yönlü varyans analizi ve çoklu karşılaştırma post hoc
testlerden varyansların eşit olduğu kabul edildiği için Tukey HSD testi
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; kurumların kritiklik düzeylerine ve bilgi
sistemleri kullanım yoğunluğuna göre araştırmanın temel amacı doğrultusunda
belirlenen alt amaç sorularına yönelik verilen cevapların anlamlı düzeyde
farklılık gösterdiği görülmüştür.